Grupul german Volkswagen a anunţat, vineri, 3 martie, că se aşteaptă ca numărul vehiculelor livrate şi veniturile sale să crească în anul 2023, ținând cont de faptul că nivelul solid al comenzilor şi rezolvarea problemelor de pe lanţurile de aprovizionare cu semiconductori, relatează agenția de presă Reuters.

Veniturile sunt aşteptate să fie cu 10% până la 15% mai mari în 2023 decât în 2022

Cel mai mare producător de autovehicule din Europa a precizat că se aşteaptă să livreze în jur de 9,5 milioane vehicule în 2023, în creştere faţă de 8,26 milioane de vehicule anul trecut. În același timp, veniturile sunt aşteptate să fie cu 10% până la 15% mai mari în 2023 decât în 2022, ceea ce sugerează că Volkswagen se aşteaptă la vânzări de 307 până la 331 miliarde de euro în acest an.

„Ne aşteptăm ca blocajele de pe lanţurile de aprovizionare să se reducă treptat în acest an, ceea ce ne va permite să acoperim nivelul ridicat al comenzilor restante”, a afirmat directorul financiar de la Volkswagen, Arno Antlitz, într-un comunicat de presă al companiei.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci

Compania Volkswagen va propune pentru anul 2022 un dividend de 8,70 euro pentru o acţiune ordinară şi unul de 8,76 euro pentru o acţiune preferenţială. În ambele situații, este vorba de o majorare de 1,20 de euro comparativ cu cifrele de anul trecut.

Gigantul producător auto a adăugat că în anul 2022 a realizat un profit operaţional de 15,84 miliarde de euro, comparativ cu unul de 15,43 miliarde euro în anul anterior, în condițiile în care vânzările au crescut cu aproape 12% până la 279,23 miliarde euro.

De asemenea, portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Italia, Franţa şi Germania vor să tempereze legile UE cu privire la emisiile autovehiculelor

Italia doreşte să facă echipă cu Franţa şi Germania pentru „a influenţa” şi a încetini ritmul legilor Uniunii Europene privind reducerea emisiilor auto şi ale camioanelor, anunță ministrul italian al Industriei, Adolfo Urso.

Guvernul de dreapta condus de premierul Giorgia Meloni s-a declarat deja ferm împotriva deciziei blocului de a scoate în afara legii vânzarea de maşini noi pe benzină şi diesel până în 2035. Unul dintre miniştrii de la Roma a numit trecerea forţată la electricitate drept „sinucidere” şi „un cadou” pentru industria chineză.

Vorbind pentru canalul de ştiri TGcom, Urso a cerut Comisiei Europene să adopte o abordare „pragmatică, concretă, non-ideologică” a legilor cu privire la schimbările climatice şi a spus că doreşte să construiască „o alianţă” cu Parisul şi Berlinul în vederea reducerii costurilor pentru industrie şi consumatori.

El a precizat că a discutat problema la Berlin cu ministrul german al Economiei, Robert Habeck, pe 20 februarie, şi că va face acelaşi lucru la Roma, pe 3 martie, cu ministrul francez al Economiei Bruno Le Maire, conform Reuters.