Testele dinamice pentru viitorul BMW Seria 3 au avut loc, așa cum era de așteptat, pe cel mai solicitant circuit din Europa, Nürburgring. Și nu oriunde pe acesta, ci în zona pe care piloții o numesc „iadul verde”, legendarul Nordschleife. Odată cu aceste teste, oficialii germani au „scăpat” câteva informații foarte interesante despre model. Astfel, a șaptea generație BMW Seria 3 mizează pe latura sportivă având centrul de greutate cu 10 mm mai jos decât actualul model, iar distribuția greutății pe axe este calculată astfel încât să atingă cu exactitate 50 : 50. Un alt element important este scăderea masei cu 55 de kilograme față de varianta aflată încă în vânzare. Lățimea a crescut și ea astfel încât stabilitatea să atingă cotele dorite de ingineri.

 

În privința sistemului de propulsie, BMW Seria 3 se laudă cu un motor cu patru cilindri în linie care, după modificări substanțiale, va deveni cea mai puternică uzină de forță cu patru cilindri amplasată vreodată pe un model BMW de serie. Cu toate acestea, consumul mediu va fi cu circa 5% mai mic decât cel al actualei variante. Aici are un rol important și noua cutie de viteze automată Steptronic cu opt trepte. Dotat și cu un filtru de particule, motorul corespunde fără probleme standardelor Euro 6d-TEMP.