Este vorba despre Ordinul Ministerului Afacerilor Interne nr. 123/2013. Potrivit acestuia, toți șoferii care au obținut permisul auto după data de 1 ianuarie 2009, și care au pierdut, deteriorat, sau cărora li s-a furat permisul de conducere, au dreptul de a a cere un duplicat online, prin e-mail.

Această metoadă poate fi folosită în cazul în care posesorul mașinii și-a pierdut celelalte acte sau dacă documentele s-au deteriorat încât numele titularului nu mai corespunde cu cel din acte.

Pentru a solicita un duplicat al permisului auto prin e-mail, deținătorul acestuia trebuie să atașeze, pe lângă cererea de eliberare a noului document, și o serie de documente scanate. Mai exact, documentele ce trebuie scanate și trimise odată cu cererea sunt actul de identitate al titularului, document din care trebuie să rezulte că acesta are domiciliul sau reședința în România, dovada plății contravalorii permisului de conducere, permisul de conducere, atunci când acesta se mai află în posesia deținătorului și două fotografii recente ale titularului permisului, scrie avocat.net.

Fotografiile trebuie să fie color, să aibă formatul 35 x 38,5 mm, să reprezinte fizionomia actuală a titularului, să fie realizate din față și pe un fond de culoare albă și clar. Persoana care apare în fotografie trebuie să nu aibă capul acoperit, ochii închiși, iar expresia feței trebuie să reprezinte o stare comună.

Totuși, dacă, din motive religioase, titularul are capul acoperit, fața acestuia trebuie să fie vizibilă în mod clar. Totodată, solicitantul poate purta ochelari în fotografie, dar doar dacă lentilele acestora nu sunt colorate, nu reflectă lumina, nu provoacă umbre și nu au porțiuni care să ascundă ochii.

Chiar dacă solicitarea eliberării unui nou permis de conducere se poate face prin poșta electronică, conducătorii auto sunt nevoiți totuși să facă un drum până la serviciul public comunitar, pentru a depune, în original, documentele scanate și transmise prin intermediul e-mail-ului, scrie Bugetul.ro.