Răzvan Tudor este primul şef român şi fără mandat al VELUX România, din august 2010 și absolvent al MBA-ului româno-canadian. A preluat această funcţie într-un moment de cumpănă al pieţei, dovadă că în 2010, cifra de afaceri a companiei a scăzut cu 10% faţă de anul precedent. "În 2011, vânzările au continuat pe un trend usor descendent, dar într-o măsură puţin mai bună decât cea previzionată de noi", spune Tudor.
Potrivit lui, începutul de an a fost mai leneş, însă în a doua parte a anului, piaţa de construcţii s-a "înviorat" puţin. "Din structura produselor vândute de noi, am observat o creştere a nivelului soluţiilor vândute, consumatorii îndreptându-şi opţiunile în mai mare măsură către produse şi soluţii cu valoare adăugată".
"Piaţa de construcţii, plus 3% până la sfârşitul anului"
VELUX se adreseaza consumatorilor finali. Segmentul corporate este secundar si este compus din dezvoltatorii imobiliari. Pe segmentul Proiecte, în care accentul se pune tradiţional pe preţ şi soluţii simple, Răzvan Tudor a observat intensificarea concurenţei low cost, chiar cu decizii de vânzare la limita profitablităţii. "În acest context, unele companii şi-au mutat focusul pe alte categorii de produse sau au apelat la surse noi de aprovizionare, orientându-şi atenţia chiar şi către furnizori asiatici".

Răzvan Tudor este rezervat în privinţa lui 2012. "În măsura în care politicile macroeconomice naţionale şi cele la nivel european vor crea efectele scontate, piaţa de construcţii din România ar putea înregistra uşoare creşteri spre vară şi toamnă, încheind anul cu un plus de până la 2-3%, faţă de 2011".

În prezent, circa 70% din cifra de afaceri a importatorului de ferestre este realizată din vânzarea de ferestre, iar restul din comercializarea de accesorii. Anul acesta, directorul VELUX speră la o cifră de afaceri constantă în raport cu 2010 şi 2011, când a avut venituri de circa 24 milioane lei.

Grupul danez VELUX , care are circa 10.000 de salariati globali, este prezent în peste 40 de ţări la nivel mondial şi dispune de 11 unităţi de producţie.