Felul i care arata o vedeta reprezinta marca identitatii sale. Fiecare artist poate alege un mesaj despre sine pe care sa-l transmita publicului: personalitatea, genul pe care il abordeaza, natura evenimentului la care participa si chiar cota pe care a atins-o. O trupa de mare succes se presupune ca are o activitate concertistica bogata si vinde sute de mii de casete si CD-uri, deci veniturile sale pot ajunge la citeva sute de mii de dolari pe an. Asta iseamna ca trupa respectiva isi permite sa investeasca proportional i imaginea sa, i timp ce artistii debutanti sau cu un succes mediu vor jongla cu veniturile lor modeste, de 300-500 de dolari pe luna. Nu itotdeauna isa, un artist foarte bine platit va arata pe masura veniturilor sale, iar artistii mai slab cotati pot arata exceptional cu ceva mai multe eforturi financiare, idei geniale si bun-gust.
Parerile a 100 de reprezentanti mass-media (redactori de radio si televiziune, operatori, producatori) ne-au condus la un clasament al artistilor avind drept criteriu vestimentatia afisata i anul 2000. Dan Bittman este apreciat ca artistul romin cel mai bine imbracat, fiind urmat i top de Loredana, ASIA si 3 SudEst. Aceiasi specialisti mentioneaza, fara rezerve, la categoria „artistul romin cel mai prost imbracat” nume ca Andre, K1, Chic, Angels si N5. Opinia generala este ca imaginea artistilor romini sufera, i primul rind, de prost-gust si apoi de lipsa resurselor, explicatia la idemina fiind influenta radicala pe care o au asupra vestimentatiei structura economica si cultura societatii. O trupa nominalizata pentru o imagine idoielnica se bucura, de fapt, de un foarte mare succes de public, cistigind 700 – 1.000 de dolari pentru fiecare concert si ridicind i picioare sali arhipline. Aparitiile sale publice sunt mult mai dese decit ale unor formatii decente, deci calitatea imaginii nu este conditia expresa a succesului, ci satisfacerea nevoilor si asteptarilor unui anumit segment de public.
Bittman se imbraca lunar de 2.000 USD
Care este imaginea potrivita unui artist hotarasc, i general, casele de discuri, impresarii (i cazurile fericite cu sprijinul specialistilor), sponsorii si persoana i cauza. Aceasta va trebui sa-si reprezinte stilul muzical prin modul i care se imbraca si se poarta, astfel icit mesajul sa ajunga direct la publicul caruia i se adreseaza. intre un interpret de rock si unul de dance va exista o mare diferenta nu numai i interpretare, dar si i look.
Eddie CRBL este dansator de break dance si face parte din trupa Simplu. Desi a debutat de citeva luni, este constient de imaginea pe care trebuie s-o impuna: „Mi-am ales singur modul i care arat. Ma simt bine i pielea mea, i hainele mele, ras i cap si tatuat. Deocamdata investesc i echipamentul de scena peste 50% din veniturile mele, dar am satisfactia ca ma reprezinta perfect”.
Dan Bittman este una dintre cele mai bune voci masculine din Rominia. El considera ca „este foarte important sa arati cum esti tu si sa nu icerci din rasputeri sa pari altcineva, pentru ca risti sa devii ridicol. Publicul iti va sesiza falsitatea”.
Statutul „artistul romin cel mai bine imbracat” nu se obtine atit de usor. Trebuie sa-ti permiti sa porti lucruri de calitate. Dan Bittman investeste lunar pina la 2.000 de dolari pentru vestimentatie si icaltaminte de strada si de scena.
in majoritatea cazurilor, felul i care arata artistul influenteaza hotaritor semnarea contractului de reprezentare. O trupa de fete tinere, frumoase si afone, potentiale miss showbiz, va avea, cu siguranta, o priza mai mare la public decit una de fete banale, cu voci educate. Radu Groza, director de marketing la casa de discuri Media Services, afirma ca „Imaginea influenteaza cariera artistului i proportie de 35%. in momentul i care semnam un contract cu o trupa suntem foarte atenti la look-ul membrilor sai, acesta este unul dintre criteriile prin care decidem daca vom colabora sau nu”.
in mod normal, la construirea imaginii unei vedete ar trebui sa participe specialistii: directori de imagine, stilisti, designeri, instructori de fitness, coregrafi. Satisfactia lor maxima este atunci cind au libertate de miscare si le sunt acceptate sugestiile de schimbari radicale.
Denis Budica (hair stylist, salonul Freestyle) a colaborat cu vedete precum Andreea Marin, Class, Gianina Corondan, Kpital, Crina Mardare. Din experienta, afirma ca „artistii romini nu prea intentioneaza revolutionarea look-ului. Motivul este mentalitatea. Ati itilnit vreun Marylin Manson i Rominia (Marylin Manson este un cintaret american care s-a remarcat printr-un look aparte, agresiv)? Pe linga mult curaj, mai trebuie sa ai si bani. intretinerea parului (tuns si vopsit cu tehnici speciale, tratamente) costa aproximativ 1.600.000 de lei pe luna. Nu oricine isi permite asta, isa pentru o artista este absolut necesara vizita saptaminala la coafor”.
Class a platit 2.000 USD pentru tinuta de scena
Mihaela Cristofor (manager, Miko Beauty Center) apreciaza ca „devizul ideal lunar pentru igrijirea tenului si sedintele de make-up este de 3.000.000 lei”. Clientela centrului pe care il conduce cuprinde numeroase vedete din muzica (ASIA, MB&C, Kpital, Indigo) sau televiziune (Cristian L?opescu, Vlad Sterescu).
Mihaela Marton (designer pentru Escape) a creat costumele a numeroase vedete autohtone (3 SudEst, Voltaj, Gaz Pe Foc, L