Vânzările Sony scad cu 24% în trimestrul patru al anului trecut, sub așteptările pieței
Vânzările Sony din trimestrul patru al 2024 au însumat 2,6 trilioane yeni, fiind în scădere cu 24% față de trimestrul patru al anului 2023 și, totodată, sub așteptările pieței.
În prezent, compania japoneză estimează o creștere de 0,3% a profitului operațional pentru anul financiar curent, până la 1,28 trilioane yeni, în pofida unui impact negativ estimat la 100 de miliarde yeni din cauza taxelor vamale impuse de Administrația Trump. Totuși, estimarea sa nu ia în calcul acordul comercial recent dintre SUA și China, iar impactul real ar putea varia semnificativ.
Acțiunile Sony au crescut cu 3,7%
Acțiunile Sony au crescut cu 3,7% după anunțarea rezultatelor din al patrulea trimestru al acestui an. Compania japoneză a anunțat un program de răscumpărare de până la 100 de milioane de acțiuni, în valoare de aproximativ 250 de miliarde de yeni.
Sub conducerea noului CEO, Hiroki Totoki, compania japoneză continuă să își axeze strategia pe sectorul de divertisment. Hiroki Totoki a scos în evidență reziliența afacerilor din divertisment în perioade economice dificile, precum pandemia provocată de coronavirus.
Compania japoneză a vândut 2,8 milioane de console PlayStation 5 în primul trimestru an anului 2025, fiind în scădere cu 38% față de primul trimestru al anului 2024. De altfel, profitul operațional al diviziei de gaming a scăzut cu 12,5%. Cu toate acestea, compania japoneză estimează o creștere de 16% a profitului acestei divizii în anul fiscal curent datorită vânzărilor mai mari de jocuri exclusive.
Lansarea jocului „Ghost of Yotei” va avea loc în luna octombrie, în timp ce lansarea jocului „Grand Theft Auto VI” a fost amânată pentru luna mai 2026.
Despre Sony
În anul 1946, Tokyo Tsushin Kogyo K.K. („Tokyo Telecommunications Engineering Corporation”) a început ca o companie mică cu un capital de doar 190.000 de yeni și aproximativ 20 de angajați. Fondatorul său, Masaru Ibuka, a declarat că scopul înființării companiei a fost „înființarea unei fabrici ideale care pune accentul pe spiritul de libertate și deschidere, care, prin tehnologie, va contribui la cultura japoneză”.
Simbolizând spiritul provocator de a „face ceea ce nu s-a mai făcut niciodată”, compania respectivă a continuat să lanseze nenumărate produse „primele din Japonia” și „primele din lume”.
Sony Group Corporation este un conglomerat multinațional japonez cu sediul central la Sony City în Minato, Tokyo, Japonia. Conglomeratul multinațional cuprinde entități ca S. Corporation, S. Semiconductor Solutions, S. Entertainment (inclusiv Sony Pictures Entertainment și Sony Music Group), S. Interactive Entertainment, S. Financial Group și multe altele.