Vânzările producătorului finlandez de profile metalice Ruukki au crescut cu 50% în al doilea trimestru financiar la nivel internaţional, comparativ cu perioada similară a anului precedent, potrivit unui comunicat al companiei.

Compania finlandeză estimează o creştere a vânzărilor nete în 2010 de 25-30%, după ce iniţial a mizat pe un avans de 15-20%. Ritmul de creştere pentru prima jumătate a anului a fost de 26%.

Ruuki a înregistrat comenzi de 1,1 miliarde euro în perioada ianuarie-iunie 2010, în creştere cu 26% comparativ cu rezultatele obţinute în aceeaşi perioadă a anului anterior. Din aceste comenzi mai mult de jumătate au fost realizate în ultimele trei luni, perioadă în care compania a raportat un avans de 33%. Profitul operaţional din prima jumătate a anului a fost de 26 milioane de euro, reprezentând 2,2% din vânzări. În ultimele trei luni profitul operaţional a fost mai mare, respectiv 59 de milioane de euro, constituind 9,2% din vânzările nete.

Costuri tăiate

„Reducerile de costuri pe care compania le-a operat anul acesta, precum şi mediul de afaceri îmbunătăţit comparativ cu perioada precedentă s-au tradus într-o creştere a profitabilităţii, în special pe segmentul de construcţii metalice”, a declarat Sakari Tamminen, preşedinte şi CEO Ruukki. 

În perioada menţionată, acţiunile Ruukki pentru îmbunătăţirea eficacităţii au avut un impact peste aşteptări. „Estimăm că acţiunile pe care deja le-am iniţiat vor duce la o îmbunătăţire anuală a profitului operaţional de 149 de milioane de euro. În continuare ne vom axa pe eficientizarea costurilor”, a afirmat Sakari Tamminen.