Ranbaxy România a avut vânzări de 17 milioane dolari în iulie-septembrie, în scădere cu 25% faţă de aceeaşi perioadă din 2008, declin mai accentuat decât în primele două trimestre, de 8,4%, respectiv 11%, din cauza schimbărilor legislative legate de preţuri şi crizei de lichidităţi din industrie.

În trimestrul trei al anului trecut, reprezentanţa din România a grupului indian de generice Ranbaxy a avut vânzări de 28 milioane dolari (1,2 miliarde rupii ), în creştere cu 34% faţă de perioada similară din 2007.

Vânzările Ranbaxy România au scăzut cu 8,4% în primul trimestru din acest an, la 19 milioane de dolari, faţă de ianuarie-martie 2008, şi cu 11% în trimestrul al doilea, la 21 milioane dolari, faţă de aprilie-iunie 2008.

Schimbările legislative afectează Ranbaxy

„Vânzările în al treilea trimestru s-au ridicat la 17 milioane dolari (838 milioane rupii), în scădere cu 25%, din cauza aplicării noilor norme privind preţurile, care au afectat industria genericelor, şi a crizei severe de lichidităţi cu care se confruntă toate canalele de distribuţie. Ranbaxy a continuat să fie prudentă în ceea ce priveşte politica de management al creditelor, pentru a minimaliza impactul crizei de lichidităţi”, se arată în raporul financiar publicat, luni, de producătorul indian de generice.

Începând cu 1 februarie 2009, Ministerul Sănătăţii a stabilit un curs fix de 4 lei/euro pentru calculul preţurilor la medicamentele de uz uman, iar de la 1 aprilie, potrivit noii metodologii de calcul al preţurilor pentru produsele cu prescripţie, s-a ales cel mai mic preţ din 12 ţări europene.

Scăderi moderate în Europa

„În Europa, inclusiv România, vânzările s-au ridicat la 67 milioane dolari (3,2 miliarde rupii), cu 10% mai puţin faţă de trimestrul trei 2008. Excluzând România, declinul a fost de 2%. Cu toate acestea, comparativ cu trimestrul doi al acestui an, vânzările au crescut cu 5%, în pofida mediului intens competiţional din Europa de Vest”, se precizează în raportul financiar al grupului indian.

Producărul indian şi-a păstrat poziţia de lider pe piaţa din România de generice şi medicamente fără prescripţie, cu o cotă de piaţă de 12,9%, potrivit companiei.

Scădere cu 18% la nivel mondial

La nivel mondial, vânzările grupului indian au coborât cu 18%, la 356 milioane dolari (17,2 miliarde rupii), comparativ cu trimestrul trei al anului trecut, când afacerile s-au plasat la 431 milioane dolari (18,8 miliarde rupii)

Profitul după plata taxelor a grupului s-a redus de patru ori, la 24 milioane dolari (1,16 miliarde rupii), de la 96 milioane dolari (3,94 miliarde rupii), în perioada iulie-septembrie 2008.

Ranbaxy Laboratories, cel mai mare producător de medicamente din India, a preluat, în luna martie 2006, de la fondul de investiţii Advent International, un pachet de acţiuni reprezentând 96,7% din acţiunile Terapia Cluj-Napoca, pentru 324 milioane de dolari, în vederea extinderii activităţilor pe piaţa europeană.

Grupul japonez farmaceutic Daiichi Sankyo a devenit acţionarul majoritar al Ranbaxy Laboratories după finalizarea achiziţiei a 64% din acţiuni, la începutul lunii octombrie 2008.

SURSA: Mediafax