Vânzările PSA Peugeot Citroen pe plan mondial au scăzut la 1,62 milioane de maşini şi camioane în primele şase luni din acest an, de la 1,86 milioane în perioada similară din 2011, a anunţat vineri al doilea mare producător auto din Europa. Anul acesta compania a anunţat un program de reducere a costurilor de un miliard de euro.
"Pieţele tradiţionale solide ale brandurilor Peugeot şi Citron, Franţa, Spania şi Italia, sunt într-o criză profundă", se arată într-o declaraţie a companiei franceze. Vânzările în Europa au scăzut cu 15%.
Vineri, PSA Peugeot Citroen a negat un raport apărut în săptămânalul francez "La Tribune"care susţine că firma solicită un împrumut de urgenţă de la guvern.
Marţi, publicaţia franceză "Les Echos" anunţa că PSA Peugeot Citroen va creşte numărul disponibilizărilor la uzinele sale din Franţa la 8-10.000, mult peste planul anunţat anterior, ce prevedea concedierea a 4.000 de angajaţi. În urma aplicării noului plan aproximativ 10% din angajaţii Peugeot din Franţa şi-ar pierde locurile de muncă, susţin sursele sindicale.
Luni, Comitetul constructorilor francezi de automobile (CCFA) a anunţat că piaţa auto franceză a înregistrat în iunie o scădere de 5,6% a vânzărilor de maşini noi, până la 208.225 unităţi, comparativ cu perioada similară din 2011. În rândul producătorilor auto francezi, vânzările grupului Renault au crescut cu 9,5%, până la 50.018 unităţi. În schimb, s-a înregistrat o scădere de 9,5%, la 63.551 unităţi, în cazul înmatriculărilor de autoturisme PSA Peugeot Citroen.
Sursa: Agerpres