Vânzările de haine fabricate în Rusia au crescut de peste două ori! Rușii sunt nevoiți să se reorienteze

În condițiile în care mărcile occidentale părăsesc piața, datele semnalează că rușii sunt nevoiți să găsească înlocuitori pentru acestea. Pe acest fond, vânzările de haine produse în Rusia au crescut de peste două ori în ultimele trei luni la unul dintre cei mai mari retaileri online din țară.

Vânzările de haine, încălțăminte și accesorii ale mărcilor și producătorilor ruși au fost de 2,6 ori mai mari în martie și aprilie decât în aceleași luni ale anului trecut, a anunțat Ozon, a doua cea mai mare platformă de comerț electronic din Rusia.

Ozon a declarat că principalul motiv al creșterii vânzărilor a fost oferta extinsă. Dar, în condițiile în care mărcile occidentale părăsesc piața și economia se pregătește pentru o recesiune profundă în acest an, datele semnalează că rușii sunt nevoiți să găsească înlocuitori.

H&M, Uniqlo și Adidas se numără printre companiile care și-au suspendat operațiunile în Rusia de când Moscova a trimis zeci de mii de soldați în Ucraina, la 24 februarie. Personalități din industrie au subliniat, de asemenea, perturbarea semnificativă a lanțului de aprovizionare și dificultățile legate de plățile transfrontaliere, ca urmare a impunerii unor sancțiuni occidentale extinse împotriva Rusiei.

Consiliul rus al centrelor comerciale, un organism al industriei, a declarat că se va îndrepta către China, India, Iran și Turcia pentru a acoperi golul lăsat de exodul lanțurilor de magazine occidentale, scrie Reuters.

Viața în Rusia s-a schimbat profund

Marile centre comerciale din Moscova s-au transformat în întinderi sinistre de vitrine închise, ocupate cândva de comercianți occidentali.

McDonald’s, a cărui deschidere în Rusia în 1990 a fost un fenomen cultural, o comoditate modernă și strălucitoare într-o țară mohorâtă de alegeri limitate, s-a retras complet din Rusia ca răspuns la invazia Ucrainei. IKEA, întruchiparea confortului modern la prețuri accesibile, și-a suspendat operațiunile. Zeci de mii de locuri de muncă, cândva sigure, sunt acum brusc puse sub semnul întrebării într-un timp foarte scurt.

Marii jucători industriali, inclusiv giganții petrolieri BP și Shell și producătorul auto Renault, au renunțat, în ciuda investițiilor lor uriașe în Rusia. Shell a estimat că va pierde aproximativ 5 miliarde de dolari încercând să se debaraseze de activele sale din Rusia, scrie Indian Times.

”Călătoriile” prin intermediul internetului și al rețelelor de socializare s-au restrâns pentru ruși. În martie, Rusia a interzis Facebook și Instagram, deși aceste interdicții pot fi eludate prin utilizarea VPN-urilor, și a închis accesul la site-urile media străine, inclusiv BBC, Voice of America și Radio Free Europe/Radio Liberty, finanțate de guvernul american, precum și la postul german de televiziune Deutsche Welle.