Tot mai mulţi români cad în plasa înşelătoriilor de pe internet. Este vorba despre accesarea unor pagini false, create să semene cu cele ale unor branduri renumite.

Val de înşelătorii cu premii pe internet

Oamenii sunt astfel păcăliţi să acceseze aceste pagini, crezând că aparţin unor firme de renume, iar apoi, sub pretextul că pot beneficia de diferite oferte super-avantajoase, ajung să îşi introducă datele personale şi financiare pe acele site-uri.

Mihai Rotariu, purtătorul de cuvânt al CERT-RO (Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică), arată că multe dintre aceste pagini cu imaginea unor branduri renumite sunt create pe reţelele de socializare.

“Atacatorii se folosesc de multiple tertipuri pentru a ne determina să executăm acţiuni care se dovedesc a fi maliţioase. Una dintre metode presupune crearea unor pagini pe Social Media de obicei care copiază denumirea şi identitatea unor branduri cu reputaţie.

Atacatorii publică pe aceste pagini concursuri sau oferte promoţionale false. Scopul este de a determina utilizatorii să acceseze link-uri maliţioase, introducerea unor date personale, financiare, de autentificare pe site-uri phishing folosindu-se pentru a ne convinge de un scenariu de obicei care implică iniţiative promoţionale închipuite”, a precizat Rotariu pentru Antena 3.

Ce putem face ca să nu fim păcăliţi?

Reprezentantul CERT-RO spune că metoda cea mai bună pentru a nu cădea în plasa infractorilor cibernetici este să verificăm dacă oferta respectivă există cu adevărat sau dacă este doar e escrocherie. Iar asta se poate face uşor, prin verificarea faptului că sunt într-adevăr pe canalul oficial de comunicare al respectivului brand.

“Dacă întâlniţi un concurs sau ofertă promoţională din partea unei companii, mai întâi verificaţi dacă sunteţi pe un canal oficial de comunicare.

Când interacţionaţi, raportaţi mereu către reţeaua socială astfel de conturi sau pagini false, pentru a le împiedica orice tentativă infracţională”, a mai declarat Mihai Rotariu.

Sursă foto: Dreamstime