acest produs specializat, din vara acestui an, bancile au inceput sa incheie pentru prima data parteneriate cu agentiile de turism pentru vanzarea de pachete turistice pe credit. Bancherii sustin ca au simplificat la maximum acest produs, aplicand si aici tehnica vanzarii in rate din magazinele specializate in vanzarea de bunuri de folosinta indelungata. Tendinta devine astfel clara pentru acest produs bancar: vanzarea creditelor direct la furnizorul de servicii. Punctele slabe pe care vanzatorii de credite le gasesc acestui produs sunt legate de noutatea lor, de faptul ca majoritatea oamenilor nu-si planifica vacantele si, bineinteles, neconstientizarea avantajelor acestui produs.Dupa cum ne-a declarat Dragos Raducan, secretarul general al Federatiei Patronatelor din Turism, „vanzarea sejururilor turistice pe credit este abia la inceput de drum. Parteneriatele au fost incheiate relativ tarziu pentru actualul sezon estival; poate pentru sezonul de iarna sau pentru cel de vara viitoare, vanzarile de pachete turistice pe credit sa se dezvolte mai in forta. In prezent, sunt cinci banci care au incheiate astfel de conventii cu agentiile de turism.”Alte voci din turism sustin ca segmentul de clienti caruia i se adreseaza acum acest produs inca nu s-a format in Romania. Creditul de vacanta se adreseaza in principal clasei de mijloc, segment inca in formare. Intr-adevar, creditele de vacanta au fost concepute pentru familiile cu venituri medii si peste medie, pentru clientii care-si doresc vacante in Italia, Franta, Spania, Grecia, dar nu in zona de lux a statiunilor din aceste tari. Un astfel de sejur, de sapte-opt zile costa in medie 1.000 de euro pe familie, conditii in care rata lunara pentru un astfel de imprumut contractat pe o perioada de un an de zile nu poate depasi 90 de euro. Profitand de libertatile pe care normele BNR le-au acordat acestui tip de credit, o serie de banci a stabilit ca rata lunara sa nu depaseasca 50% din veniturile nete ale clientului, fata de numai 30% cat este limitarea impusa de BNR celorlalte tipuri de credite.
Bancile dau bani de buzunar pentru vacante exotice
Majoritatea creditelor pentru vacanta se acorda pe baza documentelor justificative, banca fiind cea care plateste agentiei de turism vaucerul de calatorie. Exista si o serie de banci care ofera un bonus clientului: bani de buzunar, a caror valoare insa nu poate depasi 1.000 de euro sau echivalentul in dolari. Daca plata vacantei se face fie direct in contul agentiei de turism, fie pe baza vaucerului, fie direct in contul clientului, banii de buzunar sunt un bonus oferit de banca direct clientului sau sunt varsati intr-un cont de card de debit oferit acestuia. Creditul de vacanta nominalizat strict de catre banca sub aceasta titulatura si cu destinatia fixa de cheltuieli de vacanta este acordat de numai sase banci: BCR, BRD-Groupe SociA
Vacantele in rate cauta clienti si la agentiile de turism

8 iulie 2004, 12:00
Ultima modificare în 8 iulie 2004, 15:00
acest produs specializat, din vara acestui an, bancile au inceput sa incheie pentru prima data parteneriate cu agentiile de turism pentru vanzarea de pachete turistice pe credit. Bancherii sustin ca au simplificat la maximum acest produs, aplicand si aici tehnica vanzarii in rate din magazinele specializate in vanzarea de bunuri de folosinta indelungata. Tendinta devine astfel clara pentru acest produs bancar: vanzarea creditelor direct la furnizorul de servicii. Punctele slabe pe care vanzatori
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook