Dacia a prezentat la Paris numele şi liniile celui de-al şaselea model am mărcii, Duster, prima maşină 4×4 din istoria mărcii. Maşina va fi lansată în cadrul unei competiţii şi va fi pilotată de Alain Prost. Modelul va fi disponibil, în producţie de serie, din 2010.

Iată fişa tehnică a vehiculului de competiţie Dacia Duster

Şasiu
Tubular, din oţel
Suspensii cu două braţe triunghiulare

0-42095-daciadustertropheeandros08.jpgMotor
VQ 30 al Alianţei Renault Nissan
Dispunere centrală în partea din spate
6 cilindri dispuşi în V
24 de supape
Cilindree (cm³) : 2.987
Alezaj x cursa (mm) : 93 x 73.3
Putere maximă kW CEE (CP): 257 (350)
Regim putere maximă (rot/min) : 7 500
Cuplu maxim Nm CEE : 360
Regim cuplu maxim (rot/min) : 5 500

0-42101-daciadustertropheeandros06.jpgTransmisii
Cutie de viteze secvenţială SADEV cu 6 rapoarte

Sistem de frânare
Frâne fata (ø in mm – tip) 260 – oţel ventilat
Frâne spate (ø in mm – tip) 265 – oţel

Roţi
5.5’’ x 16’’ magneziu
Pneuri Continental Racing Contact2

Dimensiuni / Mase
Lungime : 4 001 mm
0-42098-daciadustertropheeandros10.jpgLăţime : 1 900 mm
Punte faţă/spate : 1 690 mm
Ampatament : 2500 mm
Greutate : 950 kg
Rezervor carburant (L) 25

Deşi în comunicatul Dacia nu se spune explicit, mare parte din datele din fişa tehnică sunt valabile doar pentru varianta de competiţie, nu şi pentru cea de serie, ale cărei caracteristici vor fi făcute publice cel mai probabil anul viitor.

UPDATE: Modelul de serie va avea motorizări cu care ne-a obişnuit Dacia

Potrivit directorului de comunicare al Dacia, Liviu Ion, motorizarea V6 cu 2987 cmc este destinată exclusiv vehiculului de competiţie Dacia Duster.

În privinţa motorizărilor de care va dispune modelul de serie, reprezentantul companiei a precizat că acestea vor fi făcute publice anul viitor în perioada lansarii.

Totuşi, Liviu Ion a declarat pentru Capital.ro, că acestea vor fi „motorizări normale, din gama lucrurilor cu care ne-a obişnuit Dacia”.