Modelul Insignia al constructorului german Opel a primit, luni, titlul de „Masina Anului in Europa”, devansand la diferenta de numai un punct modelul Fiesta, produs de Ford.

UPDATE:

Opel Insignia a obtinut 321 de puncte, fata de Ford Fiesta, care s-a clasat extrem de aproape, cu 320 de puncte acumulate in cadrul acestui clasament.

Pe locul trei se pozitioneaza Volkswagen Golf, cu 223 de puncte. Printre cei sapte finalisti s-au mai aflat modelele Citroen C5 (198 puncte), Alfa Romeo MiTo (148 puncte), Skoda Superb (144 puncte) si Renault Megane, care a acumulat 121 de puncte.

Juriul a fost compus din 59 de jurnalisti auto din 23 de state europene. Initial, in competitie au fost incrise 37 de modele de masini.

Printre candidatele la titlul de „Masina Anului 2009 in Europa” s-a aflat si Dacia Sandero, insa aceasta nu a reusit sa ajunga in randul finalistelor.

Reprezentantul Romaniei, Dan Vardie, a acordat cele mai multe puncte (8) modelului Ford Fiesta, in timp ce pentru Opel Insignia a acordat numai 7 puncte. Pe de alta parte, Vardie nu a acordat niciun punct modelului Citroen C5.

Insignia este primul model Opel care castiga acest titlu in ultimii 22 de ani. Ultima data cand Opel s-a clasat pe primul loc in acest „top” a fost in anul 1987, cu modelul Omega.

Membrii juriului au apreciat designul si calitatea vizuala a noului model produs in Russelsheim, Germania. De asemenea, membrii juriului au tinut cont de siguranta activa si pasiva, confortul oferit si gama variata de motorizari disponibile.

Insignia va ajunge in Romania in ianuarie 2009 si va inlocui actualul Opel Vectra. Insignia are o lungime de 4,83 metri, latimea de 1,86 metri, iar inaltimea de 1,5 metri.

Acest model va fi disponibil atat in varianta cu tractiune pe fata cat si integrala, iar gama de motorizari este compusa din patru propulsoare pe benzina si trei diesel.

Puterea dezvoltata de intreaga gama de motorizari variaza intre 110 si 260 CP.

Hans Demant, Managing director al Opel s-a declarat mandru de faptul ca Insignia a fost declarata masina anului, iar acest lucru un face decat sa confirme munca depusa de designeri, ingineri si muncitori.

0-21947-capital0002opelinsignia.jpg0-21948-capital0003opelinsignia.jpg

Cititi si:

Dacia Sandero – „Maşina Anului 2009” în viziunea UZEAR

Germania, pregatită să ajute Opel