Lidl dă startul. Ce se întâmplă cu magazinele în Ajunul Crăciunului

Unde se închid magazinele în Ajunul Crăciunului? Un partid politic maghiar dorește ca ziua de 24 decembrie să devină sărbătoare națională în Ungaria. Totuși, dat fiind că Fidesz, partidul lui Orbán, deține o foarte mare majoritate în Parlament, această inițiativă are foarte puțini sorți de izbândă. În ciuda acestui aspect, sugestia a mai avut precedente în Ungaria.

Spre exemplu, în anul 2016, în Ungaria a fost adoptată o lege prin care se interziceau cumpărăturile în zilele de duminică. În continuarea acestui demers, Lidl, un retailer extrem de popular în țara vecină, vrea să își închidă ușile pe data de 24 decembrie.

Publicația Blikk anunță că retailerul german Lidl își va închide magazinele din Ungaria în Ajunul Crăciunului. Aceasta este o decizie controversată, dat fiind că este cea mai profitabilă zi din an din cauza cumpărăturilor dinaintea Crăciunului.

Cu toate acestea, compania susține că a luat această decizie deoarece cheltuielile pe care trebuie să le suporte pentru a păstra magazinele deschise în această zi depășesc deseori câștigurile!

Jenő Grósz, președintele Lidl Ungaria, a afirmat că dorința lor este să ofere un exemplu și să sprijine valorile Ungariei. Grósz a precizat că și pentru compania sa familia este foarte importantă. Tocmai de aceea conducerea Lidl a decis să ofere o zi liberă celor 8.500 de angajați pe 24 decembrie. În ciuda acestui fapt, toate cele 200 de unități Lidl din Ungaria își vor păstra ușile deschise pe 23 decembrie.

Totodată, potrivit lui Csaba Bubenkó, președintele Egyenlő.hu, un sindicat maghiar, există puțini cumpărători în magazine pe 24 decembrie. El susține că magazinele se păstrează deschise din motive de politică și prestigiu.

O posibilă închidere a magazinelor la nivel național în Ungaria?

Sindicatul Egyenlő.hu vine cu o propunere inedită: închiderea tuturor magazinelor în Ajunul Crăciunului. Sindicaliștii spun că angajații din acest domeniu nu beneficiază de weekenduri prelungite și au posibilitatea de a se bucura doar de două zile consecutive acasă în perioada Crăciunului și a Paștelui.

Propunerea are scopul de a recunoaște nevoile de odihnă și timp liber ale lucrătorilor din comerț în perioadele festive.

Mulți se întreabă câte lanțuri de magazine vor adopta această practică, urmând exemplul Lidl.