1. Recent ați lansat pe piața din România un card de credit. Cu ce este diferit produsul dumneavoastră de cele tradiționale oferite de bănci?

Cardul de credit Axi Card, cel mai recent instrument de plată pentru consumatorii români, lansat pe piața românească de compania Axi Finance, oferă acces la finanțare indiferent de nivelul de venit ori statutul social al utilizatorilor. Aceasta este principala trăsătură ce diferențiază produsul nostru pe piața locală. Cea mai promițătoare categorie susținută de companie este cea a tinerilor aflați la început de carieră, cu opțiuni limitate în privința serviciilor financiare de calitate, cu atât mai mult cu cât acest instrument este accesibil online sau telefonic. În general, studenții, tinerii aflați la început de carieră, persoanele cu niveluri reduse de venit, dar și persoanele care au un istoric bancar negativ nu au acces la un astfel de instrument de plată și este puțin probabil să aibă acces la împrumuturi bancare.

 

  1. Care este suma maximă pe care o puteți oferi unui client?

Cardul de credit AXI are o limită maximă de 6.000 de lei și poate fi utilizat pentru plăți în țară și în străinătate.

 

  1. Ce criterii de eligibilitate aveți?

Clienții noștri trebuie să aibă o sursă de venit; acesta este principalul criteriu de eligibilitate. Consumatorii pot solicita creditul telefonic sau online. Instrumentul de plată este livrat gratuit de curier solicitantului, care beneficiază de un cont online personal, precum și de un manager de cont dedicat. De asemenea, clienții se bucură de serviciu gratuit de SMS, pentru tranzacții și sumele datorate.

 

  1. Aveți printre cele mai mari DAE de pe piața de creditare. De ce ar trebui să apeleze românii la cardul de credit oferit de compania dvs? Care sunt costurile efective?
 

Cardul AXI nu necesită taxe de asigurare, de emitere,administrare și retragere de numerar de la automatele bancare din România. Dacă nu este utilizat în mod activ, cardul este complet gratuit și este valabil doi ani de la data emiterii.

 

5.Cum vă recuperați banii de la clienți rău-platnici, având în vedere că nu există niciun contract semnat între părți?

Semnăm un contract cu clienții noștri, care este livrat gratuit prin curier. Planificăm ca, până la sfârșitul anului să ne stabilizăm rata de neperformanță la aproximativ 10%. Este un prag pe care l-am stabilit intern, pe baza experienței Grupului. În Bulgaria, rata de performanță se încadrează în această valoare (pe un produs similar), iar profilul de risc al consumatorului din Bulgaria nu este foarte diferit de cel al consumatorului din România.

În primele luni de activitate, ne confruntăm cu o RCN (rată a creditelor neperformante) relativ mai mare, dat fiind faptul că există pe piață un comportament de testare (prin fraudă) a jucătorilor nou-intrați pe piață. Suntem conștienți de astfel de practici și suntem dispuși să ne asumăm riscuri suplimentare, pentru a înțelege piața mai bine și pentru a ne ajusta abordarea cu privire la riscuri.

 

  1. Câte persoane au solicitat până acum cardul de credit și câți au fost respinși?

 

În primele patru luni de funcționare, avem peste 15.000 de solicitanți și peste 4.000 dintre aceștia au devenit clienții noștri activi.

 

7.Care este suma medie acordată până în prezent? Și cum arată portretul-clientului de până acum?

 

Limita medie de credit oferit până acum este de aproximativ 1300 de lei. Avem un profil estimat al clientului, construit în jurul clienților care, dintr-un motiv sau altul (geografie, comportament de plată, nivel de venit sau caracteristică socio-demografică), nu au acces la astfel de produse financiare de la bănci, și tineri care sunt dispuși să utilizeze un instrument modern de plată, fără bătaia de cap generată de furnizorii tradiționali de astfel servicii.

Cu toate acestea, profilul efectiv al clientului va fi determinat în următoarele luni, pe măsură ce ne construim un portofoliu semnificativ.

 

8.Cum caracterizați piața serviciilor financiare din România? Considerați că românii au cunoștințe referitoare la educația financiară, mai ales după criza din 2008-2009?

Piața cardurilor de credit din România este foarte dinamică în prezent și are potențial de creștere. Deși în ultimii piața românească a cardurilor de credit a înregistrat o creștere constantă, ajungând la 2,85 milioane de carduri, până la finalul anului 2016, penetrarea per capita este mult sub nivelurile majorității țărilor europene unde, în medie, o persoană folosește un card de credit. 

Te-ar putea interesa și: