În perioada septembrie-noiembrie 2014, profitul net al companiei suedeze a urcat la 6,22 miliarde de coroane (760 milioane de dolari), faţă de 5,55 miliarde de coroane în perioada similară din 2013, în timp ce analiştii estimau 6,17 miliarde de coroane, transmit AP, Bloomberg şi Reuters. Pe ansamblul anului trecut, profitul net a urcat cu 17%, la 19,97 miliarde de coroane.

”În decembrie şi ianuarie am înregistrat vânzări solide, deci anul fiscal începe bine, dar aprecierea dolarului va afecta costurile companiei”, a afirmat directorul general Karl-Johan Persson. Compania va lansa anul acesta o nouă gamă de produse de machiaj şi de îngrijire a părului – H&M Beauty – şi are ca obiectiv deschiderea a 400 de noi magazine în întreaga lume în acest an fiscal. În 2014, H&M a deschis 379 de magazine, iar anul acesta îşi va extinde operaţiunile online pe zece noi pieţe şi se va extinde în China şi SUA, dar va intra şi pe alte pieţe, cum ar fi India, Africa de Sud, Peru, Taiwan şi Macao.

În perioada septembrie-noiembrie 2014, vânzările companiei suedeze, excluzând taxele, au urcat cu 17%, la 42,6 miliarde de coroane. Profitul înainte de taxe a ajuns la 7,80 miliarde de coroane în perioada septembrie-noiembrie 2014, faţă de 7,26 miliarde de coroane în perioada similară din 2013. H&M a propus dividende de 9,75 coroane, sub estimările analiştilor, de 10,10 coroane. Acţiunile companiei au scăzut miercuri dimineaţă cu 2%, la 331,40 coroane, la bursa de la Stockholm, potrivit aceleiași surse, citată de Agerpres.

La sfârşitul lui 2014, H&M avea peste 3.500 magazine pe plan global şi 132.000 de angajaţi. Compania se extinde pe plan global pe fondul creşterii concurenţei din partea rivalilor, cum ar fi retailerul online Asos Plc şi grupul britanic Primark. Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înfiinţată în 1947, în Vasterls, Suedia.