O bancă din România şi-a concediat unul dintre directorii de agenţie pe motiv că a eliberat un extras de cont pentru o clientă care avea nevoie de acest document pentru a obtine un card de credit la o alta banca. Asta susţine Dan. D, care până pe 10 mai a ocupat funcţia de director al unei agenţii Millennium Bank din Bucureşti.
Considerându-se lezat, omul solicită repunerea în funcţie dar şi despăgubiri pentru prejudicii morale şi materiale. Contactaţi de Capital, reprezentanţii băncii nu au dorit să comenteze situaţia rezumându-se doar la a afirma că relatările lui Dan. D nu sunt tocmai exacte.

Reclamat de un coleg, apărat de client,concediat  pentru un extras de cont

“ În data de 10 mai 2012 am fost contactat de către reprezentanţii unei alte bănci în vederea comunicării unui extras pe ultimele trei luni eliberat din contul deschis pe numele C.D fiindu-mi comunicat că aceasta doreşte eliberarea unui card de credit de către banca respectivă”, arată constestaţia depusă de fostul director la Tribunalul Bucureşti.
Dan. D precizează că a luat legătura cu respectiva clientă şi că aceasta i-a comunicat în scris acordul său pentru transmiterea extrasului de cont către cealaltă bancă. “ Respectivul client a decis, până la urmă, să renunţe la cardul de credit pe care intenţiona să îl achiziţioneze de la cealaltă bancă şi a informat în acest sens sucursala unde avea deschis contul.
Cum extrasul de cont fusese eliberat între timp, directorul respectivei sucursale, doamna Anca S, a considerat că eliberarea documentului a adus prejudicii clientului şi a trimis în acest sens şi un e-mail pe care l-am primit şi eu alături de majoritatea colegilor”, ne povesteşte Dan D. Acesta spune că a răspuns în timp util la respectivul mail arătând că avea acordul scris al clientei în momentul eliberării extrasului de cont.
Se pare că nu a fost convingător pentru conducerea băncii din moment ce, ulterior, a fost convocat pentru cercetare disciplinară şi i-a fost suspendat contractul individual de muncă.
Acuzaţia adusă a fost aceea de nerespectare a obligaţiei de a păstra secretul profesional. Printre probele pe care le aduce în sprijinul său, fostul director, are şi o declaraţie înregistrată la notariat a clientei prin care aceasta afirmă că nu a fost afectată în niciun fel de eliberarea extrasului de cont şi chiar mulţumeşte băncii pentru promtitudinea cu care a răspuns solicitării.

Prejudicii substanţiale

În finalul documentului conceput împreună cu casa de avocatură care îl reprezintă, Dan. D arată că “ Situaţia născută a produs scăderea nivelului de trai, deprecierea semnificativă a încrederii în mine(nr: Dan D), a pus o pată pe viitorul meu professional imediat şi, nu în ultimul rând, a condus la depresie, prejudiciul moral suferit fiind evident”.
Omul consideră, astfel, că “ se impune repararea integrală a prejudiciilor suferite”.