Bugetul de promovare turistică externă al României, care se ridică la circa 5 milioane de euro pentru anul 2010, este unul auster şi ar trebui majorat pentru a obţine rezultate satisfăcătoare, a declarat Tim Grosse, directorul general al TUI România.

Grosse apreciază ca numărul turiştilor germani care vin în România prin intermediul TUI ar putea creşte dacă şi statul român ar face investiţii mai mari de promovare pe piaţa germană.

„Cu un buget auster de cinci milioane de euro reuşeşti doar să mergi la câteva târguri. Doar pe piaţa germană, Bulgaria are un buget de promovare de peste 10 milioane de euro, iar cel al Austriei depăşeşte 20 de milioane de euro”, a spus Grosse.

Brandul turistic, în pericol

El a adăugat că bugetul restrâns pune în pericol şi promovarea brandului turistic.

„Cu aceşti bani va fi imposibilă promovarea brandului turistic şi extinderea marketingului pe alte pieţe ţintă, cum ar fi cea scandinavă”, a afirmat directorul TUI România.

El apreciază promovarea României pe piaţa scandinavă, una dintre cele mai importante pentru TUI, ca fiind „tristă către zero”.

TUI, cel mai mare turoperator din lume, va reveni din luna mai a acestui an pe piaţa românească, destinaţie a fost inclusă în cataloagele tour-operatorului începând cu luna noiembrie 2009.

În 2006, grupul TUI a renunţat să mai aducă turişti în România şi a scos din cataloagele de promovare staţiunile turistice româneşti, nemulţumit de condiţiile de cazare, preţurile mari practicate de hotelieri, zgomotul şi lipsa curăţeniei din localităţile de pe Litoral.

De asemenea, ANAT „priveşte cu îngrijorare” alocările bugetare destinate promovării turismului românesc, respectiv 5 milioane de euro pentru acest an, cu 31% mai puţin decât anul precedent, considerându-le insuficiente în comparaţie cu potenţialul de care dispune acest sector.

„Ca un exemplu concret, toate ţările dezvoltate turistic din jurul României au avut şi au fonduri de promovare mult mai mari: Croaţia (30 de milioane de euro pentru 2010), Turcia (100 de milioane de dolari pentru 2010) sau Grecia (57,8 milioane de euro)”, se arată într-un comunicat al ANAT.

SURSA: Mediafax