Acum 15 ani, proporția deplasărilor cu mașina era de numai 55%, însă creșterea parcului auto național, atât din punct de vedere cantitativ, cât și calitativ, a schimbat semnificativ raportul dintre autoturismul personal și transportul în comun rutier sau feroviar.

Împărțirea pe mijloace de transport este relativ apropiată de mediile Uniunii Europene. La nivelul celor 27 de state membre, 7,3% din călătoriile terestre au loc pe șine, 9,4% cu autocare, autobuze ori microbuze, iar 83,3% cu autoturismul.

Trenurile sunt preferate de 12% din maghiari, 11% din austrieci, 10% din francezi și mai mult de 9% din suedezi, olandezi și danezi și reprezintă cantitate neglijabilă în Letonia (doar 1% din deplasări au loc cu mijloacele feroviare), Grecia (doar 1,3%), Estonia (2,1%) ori Slovenia (2,9%).

Transportul rutier în comun are cele mai mari rate de penetrare în Ungaria (25,7% din totalul călătoriilor), Bulgaria (20%), Slovacia (18,6%), Estonia (18,5%) și Grecia (17,9%). Autobuzele și microbuzele au o importanță scăzută în Olanda (cu doar 3,8% din deplasările locuitorilor), Franța (cu 5,7%), Germania (cu 6,3%) și Marea Britanie (6,4%).

Cei mai atașați de mașina personală sunt lituanienii (91% din călătoriile acestora au loc cu autoturismul), urmați de britanici (86,8%), olandezi (86,5%), sloveni (86,2%), polonezi (85,5%), portughezi (85,2%) și germani (85,1%). La polul opus se află ungurii (cu numai 62% din deplasări cu ”mașina mică”), slovacii (75%), cehii și bulgarii (76% fiecare).