Fostul pilot de raliuri și specialist în conducere defensivă, Titi Aur, a expus metode prin care șoferii care manifestă comportamente inadecvate în trafic pot fi transformați în conducători auto model. Comentariile sale se bazează pe analiza unor imagini cu șoferi care au încălcat regulile de circulație și au fost surprinși de camerele de bord.

Ce propune Titi Aur: Să plătească mai mult la RCA

Titi Aur a subliniat importanța utilizării camerelor de bord pentru monitorizarea și corectarea comportamentului șoferilor. În opinia sa, aceste înregistrări ar trebui să aibă un rol esențial în evaluarea asigurărilor auto.

El a criticat asiguratorii din România pentru atitudinea lor contradictorie. Deși aceștia se plâng de despăgubirile mari și de necesitatea creșterii prețului la RCA, nu susțin utilizarea camerelor de bord pentru educarea și descurajarea șoferilor iresponsabili, a spus fostul pilot de raliuri.

Expertul sugerează că filmările realizate de camerele de bord ar putea fi folosite de asiguratori pentru a sancționa comportamentele necorespunzătoare în trafic.

„Filmările făcute cu camere de bord ar trebui să conteze foarte mult la asiguratori. Asiguratorii din România se comportă ciudat, pentru că pe de o parte se plâng de faptul că au de plătit despăgubiri mari și de aceea trebuie să facă RCA-ul mare, lucru pe care eu îl înțeleg și au perfectă dreptate, dar pe de altă parte, când le spui să împingă șoferul către educație, către reducerea numărului de accidente, către aceste camere, nu este de acord. Le acceptă doar atunci când proprietarul camerei este implicat în accident. Atunci, asiguratorul ține cont, deși camera nu poate fi folosită momentan ca probă în instanță“, a spus Titi Aur, potrivit DCNews.

masini soferi trafic bucuresti
SURSA FOTO: Dreamstime

Sistemul actual nu este eficient spune Titi Aur

Titi Aur propune crearea unei baze de date comune unde să fie înregistrați șoferii care comit diverse încălcări ale regulilor de circulație, chiar și atunci când acestea nu duc la accidente. Astfel, la reînnoirea asigurării, acești șoferi ar putea fi penalizați prin creșterea primei de asigurare.

„Ar trebui să fie undeva un birou al asiguratorilor unde să îi treacă pe cei obraznici. Când ajunge mașina respectivă la asigurare – ideal ar fi să-i treacă pe CNP – să spună să plătească mai mult, pentru că are un anumit număr de filmări în care făcea tot felul de lucruri în trafic”, spune fostul pilot de raliuri.

În prezent, în România, șoferii nu pot fi sancționați decât dacă sunt opriți de un polițist. Înregistrările făcute de camerele de bord sau de alte vehicule nu sunt luate în considerare, ceea ce face dificilă constrângerea și conștientizarea șoferilor. Titi Aur consideră că sistemul actual nu permite educarea eficientă a conducătorilor auto și propune implementarea unor măsuri administrative simple, care nu necesită investiții majore, ci doar decizii ferme și curajoase din partea autorităților și asiguratorilor.