Vânzările companiei germane, care anul trecut a fost pe locul trei în topul producătorilor auto, vor creşte probabil în 2011 cu 13%, la 8,1 milioane de vehicule, conform analizelor realizate de Bloomberg. Vânzările GM vor creşte cu aproximativ 8%, la 7,55 milioane, în timp ce vânzările Toyota vor înregistra probabil un declin de 9%, la 7,27 milioane, scrie Agerpres.

În China, vânzările Volkswagen ar putea urca cu aproape 20% în 2011 şi s-ar putea dubla în India, conform estimării firmei de consultanţă J.D. Power & Associates. În schimb, Toyota a fost nevoită să-şi suspende producţia la fabricile din Sud-Estul Asiei, din cauza inundaţiilor din Thailanda, iar producţia din Japonia a fost afectată în urma cutremurului din martie.

“Pieţele emergente sunt la stadiul în care consumatorii îşi doresc să achiziţioneze vehicule şi încă există loc pentru creşterea vânzărilor. Compania germană a realizat asta şi se concentrează pe extinderea pe pieţele emergente”, se arată în analiza firmei J.D. Power & Associates.

Totuşi, firma de consultanţă JD Power estimează că Toyota va redeveni lider mondial în 2012, cu vânzări de 8,6 milioane vehicule, devansând Volkswagen cu 8,3 milioane unităţi.

Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a înregistrat în primul semestru din 2011 un nou record de vânzări, datorită creşterii solide din regiunea Asia-Pacific şi din Europa de Est.

Un număr de 4,09 milioane vehicule marca Volkswagen au fost vândute în primele şase luni ale acestui an la nivel global, în creştere cu 14,1% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

În regiunea Asia-Pacific vânzările companiei germane au crescut cu 19,5%, la 1,26 milioane de vehicule, în special în China, unde vânzările au urcat cu 16,4%, la 1,1 milioane. India a înregistrat cea mai mare creştere procentuală a vânzărilor, de 217,2%, la 55.100 vehicule.

În America de Nord vânzările au crescut cu 21,2%, la 319.100, în timp ce în America de Sud vânzările au urcat cu 10,9%, la 455.200 vehicule.

Europa a rămas cea mai importantă piaţă pentru Volkswagen, cu o creştere de 9,3%, la 1,9 milioane de vehicule, sprijinită de creşterea robustă din Europa de Est, de 28,9%, la 253.700 vehicule.

Grupul Volkswagen (care regrupează 10 mărci de automobile, inclusiv automobile de lux Bugatti, Lamborghini şi Bentley) a vândut în 2010 un număr record de 7,14 milioane autovehicule, cu 13,5% mai mult decât în 2009. Grupul auto german vrea să livreze opt milioane de autovehicule în 2011 şi obiectivul său este să devanseze Toyota până în 2018 când ar urma să comercializeze 10 milioane de autovehicule anual.