Pe 15 mai, Toyota Motor Corp. a anunţat că modelul său hybrid Prius a depăşit cota de 100.000 de unităţi pe continentul european. Din anul 2000, au fost comercializate exact 100.821 de astfel de vehicule în Europa, mai mult de o treime dintre acestea fiind comandate în ultimele 12 luni. „Această realizare este rezultatul încrederii clienţilor noştri în viziunea Toyota privind protejarea mediului”, a declarat Thierry Dombreval, vice-preşedinte executiv al diviziei europene a producătorului nipon. Împreună cu marca soră Lexus, Toyota are în vânzare patru modele cu propulsie hybrid pe piaţa din Uniunea Europeană.

Conform oficialilor japonezi, compania are în plan comercializarea a cel puţin 1 milion de unităţi hybrid anual începând cu 2010, dintre care circa 100.000 în Europa.

Vânzările modelului Toyota Prius au demarat în 1997 în Japonia iar în 2000 a fost direcţionat şi către alte pieţe printre care şi cea europeană. La mia bine de 20 de ani de la lansare, Prius rămâne cel mai căutat model cu alimentare duală, benzină şi electric, din lume. Pe locul doi în aceast segment de piaţă se află modelul Honda Civic. „Toyota consideră că Prius a contibuit la nivel mondial la reducerea emisiilor de gaze de seră, producând cu 4,5 milioane de tone de dioxid de carbon mai puţin prin comparaţie cu maşinile similare ca dimensiuni şi greutate alimentate cu benzină.”, spun reprezentanţii producătorului. Aflat deja la a doua generaţie, modelul va beneficia de o nouă variantă anul viitor. În 2007, vânzările Prius au avansat cu 37% faţă de anul anterior, dar reprezintă mai puţin de 5% din totalul modelelor comercializate de Toyota.

La nivel mondial, Toyota Prius a fost vândută deja în mai mult de 1 milion de exemplare de la lansare şi până astăzi, cea mai mare piaţă de desfacere rămânând cea din Statele Unite. Numai în primele patru luni ale acestui an au fost vândute în America de Nord 66.100 de unităţi şi, dacă vor ţine pasul, până la sfârşitul lui 2008 este de aşteptat ca dealerii nord-americani sp comercializeze peste 198.000 de modele Prius, cu 7,9% mai multe decât în 2007. Europaenii au achiziţionat şi ei în acest an 14.200 de unităţi, în creştere cu 32,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar în Japonia vânzările au atins, în perioada ianuarie-aprilie, 24.200 de unităţi.

0-13445-capital6162.jpg

În România, modelul Prius este comercializat la preţuri începând cu 25.500 de euro cu TVA. Anul trecut, 37 de clienţi au ales acest vehicul, cu 208,3% mai mulţi decât în 2006. În primul trimestru din 2008, Toyota România a comercilizat la noi 12 unităţi Prius. Modelul este echipat cu un propulsor de1.497 cmc care dezvoltă 78 CP şi de un motor electric de 68 CP. Viteza maximă declarată de producător este de 170 km/h, iar acceleraţia de la 0 la 100 de km/h este realizată în 10,9 secunde.