Așadar, un comunicat de presă al Executivului Comunitar citat de către economica.net, arată că se dorește reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în cadrul Uniunii Europene cu cel puțin 55 de procente până în anul 2030.

„Comisia a definit propunerile legislative care urmează să fie prezentate până în iunie 2021 pentru a pune în aplicare noul obiectiv, inclusiv: revizuirea și extinderea sistemului UE de comercializare a certificatelor de emisii; adaptarea Regulamentului privind partajarea eforturilor și a cadrului privind emisiile aferente exploatării terenurilor; consolidarea eficienței energetice și a politicilor în materie de energie din surse regenerabile și consolidarea standardelor privind emisiile de CO2 pentru vehiculele rutiere”, se arată într-un comunicat al Executivului Comunitar.

Cu cât se va scumpi, de fapt, carburantul

Specialiștii au calculat că românii o să plătească cu aproximativ 60 de bani mai mult pe litrul de carburant. Mai mult decât atât, companiile petroliere ar urma să plătească certificate de carbon pentru carburanții produși și vânduți în piață, atât transportatorilor de mărfuri cât și șoferilor de autoturisme, potrivit noilor practici europene.

Majorarea prețurilor este explicată prin faptul că, în viitor, prețul carbonului va ajunge la 50 de euro pe tonă, de la 25 de euro pe tonă cât costă în prezent.

Scumpirea carburanților vine după o perioadă în care România a înregistrat cel mai mic preţ din ultimii zecea ani pentru benzină din cauza pandemiei de coronavirus, care a afectat şi domeniul petrolier. În luna aprilie a acestui an, cea mai ieftină benzină s-a putut cumpăra cu 4,13/litrul, iar ce mai ieftină motorină s-a vândut cu 4,15 lei/litru.

Se preconizau scăderi

În luna aprilie a acestui an, o analiză arată că prețul carburanților ar putea scădea.

Totuși, această depreciere rapidă nu a reprezentat altceva decât o trezire la realitate pentru investitori. Înainte de anunțarea acordului, petrolul s-a apreciat cu aproximativ 8%, dar această secvență pozitivă nu a fost durabilă, materia primă pierzând tot terenul câștigat anterior odată cu prezentarea detaliilor acordului OPEC +”, explică Radu Puiu, Research Analyst, XTB România.