Suceava rămâne în topul oraşelor cu cel mai mare stoc de retail, înregistrând un stoc ponderat de 736 mp, de aproape zece ori mai mare decât media ţării şi de două ori peste media capitalei, de 307 mp. Următoarele în clasament sunt Arad, Constanţa şi Iaşi, ultimul beneficiind în prezent de cinci centre comerciale moderne, Palas Mall, Iulius Mall, Felicia Shopping Center, Moldova Mall, Era Shopping Park (galeria comercială), şi aproximativ 366 mp per mia de locuitori.

În partea inferioară a clasamentului se situează Drobeta Turnu Severin, Brăila, Botoşani, Tulcea şi Giurgiu ale căror stocuri de spaţii comerciale moderne se situează în jur de 100 mp per mia de locuitori, în timp ce alte 13 reşedinţe de judeţ nu au în prezent niciun centru comercial modern. Dintre oraşele cu stocuri mici sau inexistente, numai trei au proiecte anunţate pentru următorii ani: Drobeta Turnu Severin, unde urmează să se deschidă o extensie a Severin Shopping Center, Galaţi, cu Galleria şi EuroMall şi Satu Mare, unde Real4You va construi un nou proiect MegaMall.  

Sub vecini

Stocul de retail din Europa se situează la nivelul anului 2012 cu aproximativ 27% peste valoarea de la finalul lui 2010, ajungând la o medie de 326 mp per mia de locuitori. Stocul mediu al României este de două până la trei ori sub cel al ţărilor din regiune, care înregistrează valori între 124 şi 219 mp per mia de locuitori. La nivelul capitalelor, stocul cel mai mic este înregistrat de Kiev, cu 256 mp, deşi media ponderată a Ucrainei este peste cea a tuturor ţărilor din Europa Centrală şi de Est. Varşovia, Praga şi Budapesta înregistrează stocuri medii per mia de locuitori peste cel al Bucureştiului, primele două situându-se de două ori peste valoarea de 307 mp per mia de locuitori înregistrată în capitala României.  
„Variaţiile semnificative între stocul de centre comerciale al oraşelor mari din România demonstrează polarizarea interesului dezvoltatorilor către principalele zece centre urbane, care prin poziţie şi accesibilitate, atrag cumpărători din zonele adiacente. Diferenţele majore înregistrate faţă de ţările din regiune demonstrează potenţialul pe care îl are piaţa din România, însă trebuie să luăm în considerare şi faptul că veniturile sunt mult sub media regiunii”, a declarat Răzvan Sin, directorul departamentului de retail al DTZ Echinox.