Inspire Group a publicat rezultatele ediției 2017 a studiului de imagine externă Romania’s Favorite Employers. Informațiile obținute constituie un punct de reper pentru departamentele de HR ale celor mai mari companiil care își evaluează pe termen lung obiectivele strategiei de employer branding. Pentru realizarea acestui proiect, compania, cu ajutorul MKOR Consulting, a analizat 211 companii din 20 de industrii.

Așadar, cele mai reprezentate trepte de venituri salariale curente se află la poluri opuse: 28% dintre angajați primesc lunar cel mult 2.000 RON pentru munca prestată, cu normă întreagă, în timp ce alți 22% au salarii de peste 5.000 RON. O companie care activează într-unul dintre domeniile construcții, auto-camioane sau agricultură va trebui să dea dovadă de mai multă creativitate în programele de recrutare pentru că cele 3 domenii au o notorietate foarte scăzută în rândul oricărui candidat, indiferent de nivel.

La polul opus, cele mai multe companii cunoscute ca angajator activează în comerț, IT și industria alimentară. Fără să își propună să analizeze doar clasamente, în plan secundar, studiul Romania’s Favorite Employers oferă un top al celor mai cunoscuți angajatori și al celor mai atractive companii din perspectiva candidaților.

Între cei mai cunoscuți angajatori, au fost amintite companiile: Vodafone România, Orange, EMAG, Telekom, ING, IBM Romania, Coca-Cola HBC, Avon, Kaufland și McDonald’s.

 

 
 
Iar printre cei mai doriți angajatori, Google Romania, Microsoft, IBM Romania, Oracle – divizia IT, Bitdefender, Adobe, Orange, Dell, ING, BMW, mai mult de 50% dintre respondenți dorindu-și să își construiască o carieră în aceste companii.

 

Studiul expune domeniile cele mai atrae în rândul publicului analizat: IT, industria  alimentară, farma și FMCG, la polul opus situându-se agricultura și construcțiile. IT-ul nu este doar cea mai râvnită industrie, ci și domeniul de activitate despre care potențialii angajați consideră că oferă cele mai  mari beneficii salariale și  extra-salariale, urmat de un procent de 10% pentru industria alimentară și de 9% pentru cea farmaceutică.  

Criteriile care contează atunci când alegi angajatorul:

De asemenea, potrivit rezultatelor studiului, candidații preferă să comunice online cu viitorul angajator. În procesul de căutare a unui job, Internetul este folosit de forța de muncă pentru a accesa atât site-uri de joburi, cât și site-ul de prezentare al companiilor angajatoare atractive.

 

Te-ar putea interesa și: