Mai putem spune și că TOKHIT este prima rețea de socializare destinată industriei creative, artiștilor și profesioniștilor din domenii variate (cu componentă NFT și Blockchain), și nu exagerăm deloc când sunem că avem de a face cu un proiect revoluționar. Inițiatori și dezvoltatori sunt Andrei Ureche și Cristian Voaideș.

TOKHIT, inovație la superlativ

Așa după cum ni s-a explicat, TOKHIT este o nouă etapă în Social Media, un pas înainte, o urmare firească, un next step cerut de nevoile consumatorilor. ”Este prima rețea de socializare bazată pe NFT și pe tehnologia Blockchain care vine să inoveze și să umple niște goluri prin funcționalități noi, atât în piața de Social Media, cât și în cea de NFT. TOKHIT oferă mai multă libertate de expresie, de creație, mai multe posibilități de monetizare a muncii creative într-un mediu mai confortabil, cu mai multă intimitate pentru utilizatori și fără reclame”, ne explică Andrei Ureche, cel care a pus bazele TOKHIT.

Un pas înainte, precum TOKHIT era clar necesar, deoarece cele mai importante frustrări pe care le au utilizatorii de Social Media în prezent sunt legate de faptul că nu pot să își contruiască organic comunități, fiind limitați de algoritmi care impun plata, costuri ridicate pentru stocarea unui NFT în Blockchain, de peste 80 USD, cât și conținutul publicitar vast, agresiv, și ceea ce vine la pachet cu el, culegerea de date despre fiecare utilizator pentru plasarea mai multor reclame personalizate. ”TOKHIT vine cu o viziune nouă și rezolvă toate aceste probleme, oferind un algoritm care nu impune limitări, un cost de stocare a unui NFT în Blockchain de sub 1 USD, într-o rețea socială fără publicitate. Cum spuneam, nevoia stringentă a utilizatorilor în această direcție ne-a făcut să aducem în prezent o rețea socială a viitorului”, subliniază Andrei Ureche.

Inovație 100%

”TOKHIT este un produs inovator în întregime. Nu există în momentul de față o rețea descentralizată care să propună o schimbare de paradigmă și mai ales sa aibă în componenta sa tehnologia NFT și Blockchain, adică Internet 3.0, ne spune și Cristian Voaideș, Co-fondator TOKHIT.  Un lucru este clar, avem de a face cu un produs diferit și inovator unde creatorii din toate industriile vor putea să își construiască comunități (fanbase) într-un mod 100% organic, deoarece TOKHIT nu are un model de business bazat pe Ads, așa cum sunt Facebook, Instagram sau alte rețele sociale deja lansate, și care restricționează acest aspect pentru a forța utilizatorii să plătească bani. Suntem într-un punct de cotitură în Social Media, mai spun cei doi inițiatori ai TOKHIT. Punctele slabe ale platformelor online sunt de ceva timp exploatate cu consecințe negative vaste. De exemplu, fenomenul „fake news” și propaganda politică, dar și la discuțiile despre protejarea datelor private. Este binecunoscut scandalul Cambridge Analytica, faptul că Facebook a fost dat în judecată pentru că datele a 87 de milioane de utilizatori au fost folosite fără drept, pentru a afișa publicitate electorală în timpul alegerilor. ”Un alt lucru cunoscut este că algoritmii împiedică distribuirea conținutului către propria rețea de prieteni: să presupunem că ai 1.000 de prieteni, atunci când faci o postare, de exemplu, pe Facebook conținutul ajunge la doar 10/20/100. De ce să nu ajungă la toți? Aici intervine TOKHIT. Experiența pe care o oferim este cu totul alta, mult îmbunătățită și centrată pe utilizator”, punctează Andrei Ureche. ”Blockchain este Internetul 3.0, iar NFT este o inovație care, pentru prima dată în istorie, face posibil ca un asset digital să capete valență de ownership, drept de autor sau, se poate spune, drept de proprietate. Am ales această tehnologie pentru că reprezintă viitorul și pentru că ne dă posibilitatea să creăm ceva revoluționar atât pentru creatori, cât și pentru utilizatori”, mai precizează, dacă era nevoie, Andrei Ureche.

Încă un unicorn românesc

Pentru crearea TOKHIT, cei doi au început cu o proiecție de User Experience ideală, analizând ceea ce îi face pe utilizatori să folosească rețelele sociale și ceea ce îi frustrează și chiar îndepărtează de ele.  ”Concluziile acestei priviri asupra fenomenului, în profunzime, ne-au făcut să prioritizăm cinci aspecte importante pe care ne bucurăm că le-am putut transforma în realitate, construind totodată o afacere cu perspective foarte optimiste: – Utilizatorii vor putea să construiască comunitatea repede și în mod gratuit; Utilizatorii vor putea să își monetizeze munca într-un mod revoluționar prin NFT și Blockchain; Utilizatorii au toată puterea în mâinile lor, fiind o platformă descentralizată; Utilizatorii își protejează datele private, folosind o platformă sigură; Utilizatorii au o experiență plăcută, folosind o platformă curată, fără reclame”, spune, despre atu –urile noii rețele de socializare Andrei Ureche. Adevărul este că avantajele sunt vizibile și îl scapă pe utilizatori de multă bătaie de cap. Bref, viitorul sună bine. ”Plecând de la realitatea și răspunsul foarte bun al pieței din România, suntem încrezători asupra viitorului produsului TOKHIT. Ne dorim să rezolvăm probleme relevante. Viziunea noastră este ca TOKHIT să devină următorul unicorn al României”, ne asigură Cristian Voaideș.  Totuși, există deja un cor al celor ce critică piețade blockchain, cea care stă la baza criptomonedelor și NFT-urilor. Desigur, înțelegem și că tot ceea ce este nou este și criticat sau, mai bine zis, prea criticat… ”Istoria ne-a arătat că există un anumit grad de rezistență în adoptarea inovațiilor. Timpul arată însă dacă scepticii au dreptate sau se înșală. Să ne amintim cu ce reticență a fost primit Internetul în anii ’90! Astăzi nu ne putem imagina însă viața fără el. A revoluționat lumea. În opinia mea, vom vedea același parcurs în cazul Blockchain și NFT. Avem nevoie de timp pentru a înțelege mai bine modul lor de funcționare, pentru a vedea avantajele și pentru a le adopta. Mulți au înțeles deja că vin cu numeroase beneficii, drept dovadă hype-ul din ultimele luni”, atrage atenția Andrei Ureche.

Cei doi din spatele TOKHIT

Cei doi vin aflați în spatele acestei rețele de socializare revoluționare vin cu o experiență vastă în domeniul afacerilor. Andrei Ureche este antreprenor, brand strategist, designer, specialist în consolidarea relației brandurilor cu consumatorii. A lucrat până în prezent cu branduri precum Audi, Volkswagen, Untold, Banca Transilvania, Neversea, Adevărul, Digi24, Lorand Soares Szasz, Cristian Onețiu și mulți alții. De cealaltă parte, Cristian Voaideș a fondat platforma Welthee și vine cu un background de mai bine de 30 de ani în domeniul dezvoltării afacerilor. În prezent, Welthee este singura platformă din lume prin intermediul căreia poți să îți mărești veniturile prin strategii de investiție – fără riscuri, fără comisioane și în cele mai rapide și simple moduri.

Andrei Ureche, Fondator TOKHIT:

Drumul antreprenoriatului este plin de lecții care ne-au învățat să devenim mai buni. Cea mai importantă dintre toate este cea a PERSEVERENȚEI. Succesul este al celor care nu renunță niciodată. Nu contează de câte ori dai greș, contează să știi să te ridici și să mergi mai departe sau să te reinventezi.

„Succesul este al celor care nu renunță niciodată.” – Andrei Ureche, Fondator TOKHIT