unui simbol national, si-a pus pe birou vulturul american. Un lucru e clar: in momentul de fata, nu avem o identitate nationala, pentru ca nu ne sta mintea la asta. Intre Coloana Infinitului si Gheorghe Hagi, Romania isi cauta un loc intre tarile care se chinuie sa se califice in prima liga europeana. Pierdem investitii pe banda rulanta in favoarea vecinilor bulgari, pentru ca nu suntem in stare sa acordam un teren cu titlu gratuit de utilizare. IT-ul tinde sa moara din fasa, pentru ca ne pleaca specialistii in India si China. Cota unica nu este sustinuta de o campanie ampla de moralitate si seriozitate. Turismul moare cu plajele goale in brate, si muntii, dezgoliti de cherestea de catre fratii nostri libanezi. Agricultura se face cu rosii si castraveti importate din Turcia. Ana Aslan a devenit un mit, iar Dracula, o smecherie pe bani publici. Nu avem demnitatea sa stopam furtul generalizat si sa interzicem spaga, pentru ca asta ar insemna sa cotonogim trei sferturi din lumea politica romaneasca. Clinton a identificat totusi mai multe solutii pentru noi: el crede ca, din moment ce ne-am asigurat suveranitatea prin intrarea in NATO, suntem pe cale sa rezolvam si aderarea la UE, ar trebui sa ne gandim mai mult la noi. Romania si-a petrecut ultimii 15 ani pe la portile marilor puteri economice carora le-a cantat in struna. In loc sa ne gindim NOI ce valoare adaugata ni se potriveste cel mai bine, am cautat sa vedem ce cred EI ca trebuie sa facem. Poate din cauza asta a trebuit sa vina Clinton la Bucuresti, pe banii unei firme private, ca sa ne spuna ce brand de tara ar trebui sa avem.Fie ca a fost vorba de SUA, Marea Britanie sau Franta, am cautat de fiecare data sa le facem pe plac. Bill Clinton, celebru prin adversitatea fata de deficitele bugetare, ne cere sa cautam in primul rand beneficiile aderarii la UE si ale prieteniei cu SUA.El are, cu siguranta, dreptate: toata lumea vorbeste zilele acestea despre costurile aderarii. Beneficiile sunt identificate pe ici pe colo si, in general, este vorba de ajutoare nerambursabile sau fonduri pre si postaderare. O strategie clara pe urmatorii trei ani si una pentru perioada de dupa aderarea la UE ar fi un inceput. In plus, identificarea a trei domenii care ne pot ajuta sa supravietuim in jungla europeana este, in opinia lui Clinton, cea mai simpla modalitate de a determina soarta Romaniei pentru urmatorii 25 ani. Altfel, amenintarile privind transformarea intr-o tara de consum pot deveni extrem de reale, iar Romania se va ransforma in „Rasul Europei“.
Tigrul Europei e un Ras

26 mai 2005, 12:00
Ultima modificare în 26 mai 2005, 15:00
unui simbol national, si-a pus pe birou vulturul american. Un lucru e clar: in momentul de fata, nu avem o identitate nationala, pentru ca nu ne sta mintea la asta. Intre Coloana Infinitului si Gheorghe Hagi, Romania isi cauta un loc intre tarile care se chinuie sa se califice in prima liga europeana. Pierdem investitii pe banda rulanta in favoarea vecinilor bulgari, pentru ca nu suntem in stare sa acordam un teren cu titlu gratuit de utilizare. IT-ul tinde sa moara din fasa, pentru ca ne pleaca
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook