Cristian Terheș spune ce se va întâmpla cu buletinul

Toți cei care au buletin trebuie să știe! Europarlamentarul Cristian Terheș a oferit marți, 14 noiembrie 2023, un interviu în care a abordat, printre altele, și tema identității digitale care va fi, în curând, adoptată la nivel european.

Terheș a anunțat că Uniunea Europeană plănuiește alocarea unui număr fiecărui cetățean european. Mai mult, potrivit lui, această identitate digitală ar putea fi folosită și de bănci. Acesta explică faptul că fiecare vom primi „un număr unic de identificare” prin care ne vom putea autentifica, așa cum o face, spre exemplu, pe mail.

„Identitatea digitală înseamnă alocarea unui număr fiecărei persoane din Uniunea Europeană. O serie de atribute conectate sau atașate numărului respectiv îți pot crea o serie de probleme. Portofelul digital conține identitatea digitală a europenilor.

Numărul digital poate fi identificat printr-un număr unic de identificare. Autentificarea în momentul de față o folosiți când vă conectați în propriul email. Acest lucru nu înseamnă că server-ul știe cine sunteți ca persoană fizică”, explică Terheș.

Se dorește ca portofelul digital să fie folosit și în bănci

Europarlamentarul anunță că se va ajunge ca întreaga noastră identitate să existe pe telefon, tocmai pentru a fi „foarte ușor de identificat”.

„Ce discutăm acum sunt noțiuni foarte serioase. Există o prevedere care spune că portofelul digital ar putea fi folosit și de bănci. Dacă avem toată identitatea pe telefon vom fi foarte ușor de identificat.

Nu vom mai putea folosi internetul până nu vom trece printr-un proces de identificare, nu de autentificare”, a spus Cristian Terheș, europarlamentar, în cadrul emisiunii „Marius Tucă Show”.

Anumite țări lucrează deja la acest proces de digitalizare. Spre exemplu, Austria își propune să introducă două noi cărți de identitate digitale. Mai mult decât atât, semnătura de pe telefonul mobil va fi transformată în ID-Austria. Începând cu a doua jumătate a anului 2024, cardul electronic va fi accesibil și pe dispozitivele mobile.

În Austria, alocarea de fonduri pentru proiectele de digitalizare a fost majorată cu 1,2 miliarde de euro pentru anul 2024. O parte mare din această sumă va fi destinată extinderii infrastructurii de bandă largă. Aceasta va fi urmată de numeroase investiții în administrația electronică.

În ceea ce privește România, până în prezent, buletinele electronice pot fi emise doar în Cluj. În prezent, doar persoanele cărora le-a expirat buletinul pot obține cărți electronice de identitate.

Conform informațiilor furnizate de Direcția Județeană de Evidența Persoanelor Cluj, cetățenii au nevoie de următoarele documente:
-actul de identitate

-certificatul de naștere, original

-certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original
-certificatul/hotărârea judecătorească de divorț definitivă/irevocabilă, după caz, original,

-certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta de până la 14 ani, care își schimbă domiciliul împreună cu solicitantul actului de identitate

-extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum și, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reședință, original