Comercianţii din România ai mărcilor Dacia şi Kia atenţionează clienţii asupra unor noi tentative de înşelăciune prin folosirea neautorizată a numelui celor două branduri.

Automobile Dacia semnalează într-un comunicat faptul că în ultima vreme mai mulţi indivizi pretind sume de bani care să fie cheltuite pe cumpărarea de cartele telefonice aparţinând unor reţele de telefonie mobilă, în schimbul oferirii unui vehicul Dacia. Indivizii trimit mesaje SMS sau sună la întâmplare şi se recomandă drept angajaţi ai Dacia. Pentru a câştiga încrederea persoanelor cu care vorbesc, ei oferă informaţii care par verosimile, de exemplu nume, prenume, adrese fictive, serii de legitimaţii fictive etc.

Aceşti aşa-zişi angajaţi ai Dacia pretind că apelul lor este legat de un concurs organizat de Dacia. Ei pretind că persoana cu care stau de vorbă la telefon a câştigat un vehicul Dacia Logan şi că maşina va fi livrată la domiciliul persoanei respective în ziua următoare, cu condiţia achiziţionării de cartele valorice aparţinând unor reţele de telefonie mobilă cu valori oscilând între 100 şi 200 dolari. Sus-numiţii solicită persoanelor trimiterea codului de reîncărcare.

În acelaşi timp, oficialii importatorului Kia au anunţat că în ultimele două săptămâni, foarte multe persoane au primit în căsuţele de e-mail personale şi de serviciu, un mesaj prin care sunt anunţate că se numără printre câştigătorii promoţiei “KIA CAR INTERNATIONAL PROMOTION PROGRAM”. Celor “selecţionaţi prin tragere la sorţi” la “KIA FORTUNE LOTTO DRAW” li se promit premii substanţiale gen 530.000 de USD cash, un Kia Picanto etc.

Atât oficialii Dacia cât şi Kia Romauto, în calitate de reprezentant oficial pentru România, menţionează că nu au nicio legătură cu aceste acţiună, pe care le consideră frauduloase şi al căror scop evident îl reprezinta escrocarea persoanelor vizate. Cei de la Automobile Dacia vor solicita începerea urmăririi penale împotriva persoanelor vinovate de această dezinformare frauduloasă, pentru săvârşirea mai multor infracţiuni prevăzute de Codul Penal şi pedepsite cu închisoarea, precum înşelăciune faţă de persoanele apelate şi de concurenţă neloială faţă de Dacia, cu grave consecinţe asupra imaginii de marcă.