În prezent, în București se află trei parcări supraetajate funcționale. Totuși, autoritățile pregătesc două proiecte noi de tip park and ride, menite să reducă traficul auto din centrul orașului.

Șoferii din București vor plăti o taxă mai mare

În partea de nord a Capitalei, tariful orar va crește de la 0,5 lei la 1,5 lei, ceea ce înseamnă un cost de 15 lei pentru o utilizare zilnică de 10 ore. Lunar, suma ajunge la 315 lei, ceea ce depășește chiar și prețul unui abonament, stabilit la 300 de lei. Aceste majorări vin în contextul în care costurile de întreținere, curățenie și pază la parcarea de la Străulești s-au dublat în ultimele luni, iar autoritățile au decis ca diferențele să fie suportate de utilizatori.

În paralel, parcarea supraetajată din Pantelimon, care are aproape 500 de locuri și un grad de ocupare zilnic de aproximativ 60%, urmează să fie inclusă în sistemul tarifat de anul viitor. Deși în prezent utilizarea acesteia este gratuită, planurile municipalității prevăd aplicarea unei taxe pentru a descuraja folosirea excesivă a mașinilor personale și pentru a promova transportul public.

București, Piata Unirii, fantanile de la Unirii
SURSA FOTO: Dreamstime

Mulți bucureșteni se declară nemulțumiți de creșterea tarifelor

Reacțiile bucureștenilor sunt împărțite. Unii se declară nemulțumiți de creșterea tarifelor și pun sub semnul întrebării destinația acestor fonduri, în timp ce alții consideră că noile prețuri nu sunt exagerate, raportat la standardele altor capitale europene. Există și o categorie de șoferi care anticipa această decizie și nu se declară surprinși.

Cătălin Aflat, director de investiţii Primăria Capitalei, a făcut mai multe declarații despre încercările autorităților de a descuraja utilizarea mașinii personale.

„Având în vedere politica de parcare din Bucureşti, e o normalitate ca toate locurile de parcare să fie tarifate și asta pentru a descuraja maşina personală și a încuraja transportul public”, a explicat Cătălin Aflat, director de investiţii Primăria Capitalei.

Pe lângă măsurile actuale, Primăria Capitalei are în plan construcția a două noi parcări de tip park and ride. Prima va fi amplasată pe Bulevardul Prelungirea Ghencea, în timp ce a doua este planificată în apropierea Șoselei Petricani, lângă linia de cale ferată – o zonă cu trafic intens în fiecare zi. Pentru cea din Petricani este necesară elaborarea unui plan urbanistic zonal (PUZ), iar autoritățile speră să demareze lucrările de execuție la începutul anului viitor.