Această practică creează probleme majore în trafic. Șoferii care circulă regulamentar pe prima bandă, cu viteze legale de aproximativ 110 km/h, întâmpină dificultăți atunci când vor să depășească, din cauza celor care ocupă banda a doua pe distanțe lungi.
Peste 400 de șoferi au fost amendați pentru o greșeală banală pe autostradă
Situația generează frustrare și comportamente agresive din partea altor participanți la trafic. Mulți conducători recurg la semnale luminoase sau sonore pentru a forța eliberarea benzii, însă nici aceste metode nu sunt permise. Pentru utilizarea flash-urilor și a claxonului în mod agresiv, amenda poate depăși 600 de lei.
Specialiștii atrag atenția că astfel de comportamente pot conduce rapid la situații periculoase. Presiunea exercitată prin semnale repetate, combinată cu frânări bruște sau lipsa atenției, poate duce la accidente și conflicte în trafic.
„Ceilalţi conducători îşi pierd calmul, încep acele pressing-uri din spate, flash-uri, claxoane şi nu mai este mult până la frânare, accident şi scandal”, a explicat un expert în conducere defensivă.

Mulți nu folosesc banda de accelerare pentru a se încadra treptat în fluxul de trafic
Un alt pericol frecvent apare la intrarea pe autostradă. Mulți șoferi nu folosesc banda de accelerare pentru a se încadra treptat în fluxul de trafic, preferând să intre direct pe prima bandă, fără semnalizare. Astfel de manevre pun în pericol siguranța rutieră și obligă ceilalți conducători să reducă brusc viteza pentru a evita coliziunea.
Statisticile sunt îngrijorătoare: anul trecut, peste 300 de accidente s-au produs pe autostrăzile din România. Multe dintre acestea au fost cauzate de nerespectarea regulilor de circulație privind folosirea benzilor și comportamentul agresiv la volan.
Potrivit legii din România, depășirea este permisă în anumite condiții și trebuie efectuată cu respectarea unor reguli stricte. De exemplu, conducătorul vehiculului care efectuează depășirea trebuie să se asigure că manevra se poate face în condiții de siguranță, fără a pune în pericol ceilalți participanți la trafic. Mai mult, vehiculul care este depășit nu are voie să mărească viteza.
Totodată, depășirea este interzisă în anumite locuri, precum apropierea vârfurilor de rampă cu vizibilitate redusă, în curbe, pe poduri, pasaje denivelate, treceri pentru pietoni sau la mai puțin de 50 de metri înainte de trecerile la nivel cu calea ferată.