Lansând o comandă online către o firmă de taxi, măcar ştii că ţi se caută o maşină. Ceea ce în perioadele aglomerate este aproape imposibil să ţi se răspundă de la dispecerat. În plus, comandând online, economiseşti timpul în care ai fi aşteptat la telefon, asta în cazul fericit în care ţi s-ar fi răspuns, şi economiseşti chiar costul cu apelul. Şi poate cel mai important lucru, scapi de nervii provocaţi de zecile de telefoane în gol, exact când îţi arde buza mai tare după un taxi.

Se poate să nu ţi se găsească maşină, chiar dacă ai comandat online, dar măcar ştii că s-a căutat. În cazul ăsta, ori pleci şi cauţi un taxi în stradă, ori revii cu comanda peste 10 minute sau lansezi o nouă comandă la o altă firmă de taxi.

Taxi Meridian
Probabil cel mai modern sistem de comenzi online din Bucureşti îl are Taxi Meridian. Pe site-ul companiei, la rubrica de comenzi online (http://www.meridiantaxi.ro/comenzi.php), clientul completează date minimale de contact (numele, telefonul şi adresa, precum şi detalii despre adresă, dacă este cazul) şi lansează comanda.
Din acel moment, clientul vizualizează în timp real cum i se caută prin dispecerat o maşină, pe fiecare frecvenţă la rând, căutarea putând dura maximum 4 minute. Imediat ce i se găseşte un taxi, pe ecran apare indicativul maşinii şi timpul în care aceasta trebuie să soseacă. De mare ajutor este şi faptul că momentul până la sosirea maşinii este cronometrat pe site. Dacă nu i se găseşte o maşină, clientul este informat că poate lansa o nouă comandă în zece minute.

Taxi 2000
Următorul sistem aproape la fel de accesibil şi confortabil îl are Taxi 2000. Pe site-ul companiei, la rubrica de comenzi online (http://taxi2000.ro/index.php/comenzi-online.html), clientul completează aceleaşi date minimale de contact şi lansează comanda. Deşi există şi câmp pentru e-mail, completarea acestuia nu este obligatorie.
Diferenţa faţă de Taxi Meridian, este că la Taxi 2000, după ce a fost lansată comanda online, clientul este sunat în maximum 3 minute dacă i s-a găsit maşină, iar dacă nu este sunat în acest interval, înseamnă că poate reveni cu o nouă comandă peste 10 minute.

Speed Taxi
Un sistem probabil modern pentru companie, dar mai puţin accesibil pentru clienţi în are Speed Taxi. Spre deosebire de Taxi Meridian şi Taxi 2000, unde clientul completează date minimale de contact, la Speed Taxi, clientul trebuie să se înregistreze pentru a comanda online (http://www.speedtaxi.ro/contnou.html). Şi asta nu ar fi totul, dar clientului i se cer obligatoriu date precum numele complet, data naşterii şi e-mailul, şi, ca la orice înregistrare, trebuie să îşi stabilească şi o parolă. Cum comenzile online trebuie să fie cât mai simple cu putinţă, probabil anumiţi clienţi nu se vor simţi confortabil pentru a se înregistra pentru o simplă comandă la taxi. Totuşi, Speed Taxi a lansat ieri în premieră posibilitatea de comandă prin smartphone.

Taxi Flamingo
Deşi este o companie mai mică, Taxi Flamingo şi-a implementat un sistem de comenzi online extrem de accesibil, care se găseşte exact pe pagina principală (http://www.flamingotaxi.ro/). Pe lângă faptul că trebuie să completeze doar date minime de contact (nume, adresă, telefon), clientul are posibilitatea să bifeze câte maşini doreşte să comande, una două sau trei.

Cine a renunţat la online
În urmă cam cu o lună de zile, Taxi Leone promova prin dispecerat, în timpul în care aşteptai la telefon, sistemul lor de comenzi online. Când ajungeai însă pe pagină, observai că ceea ce te aşteptai să fie o comandă rapidă era de fapt o precomandă online. Dacă ai fi lansat comanda, maşina ţi-ar fi venit peste cel puţin o oră. Probabil era cel mai rudimentar sistem de comenzi online şi până la urmă Taxi Leone a renunţat la el. Pe Google apare însă la titulatura companiei şi "Comenzi online".

Tot printr-un sistem rudimentar (a se înţelege fără investiţii), a încercat să ofere posibilitatea de comenzi online şi una din cele mai mari şi mai vechi companii de taxi din Bucureşti – Cristaxi. Pentru o companie de talia Cristaxi comenzi online însemna comandarea unei maşini prin messenger. Clientul trebuia să adauge la contactele sale din messenger id-ul "comenzi_cristaxi" şi să converseze cu dispecerele. Cine ştie câte spamuri şi mesaje interesante or fi primit acestea… Cert este că în cele din urmă compania a renunţat la acest serviciu, dar încă nu şi l-a scos de pe site. Pe pagina companiei şi pe Google, rubrica de comenzi aşa-zise online apare ca fiind încă funcţională.