În aproape 60% din cazuri, femeile sunt cele care, în mod direct,  achiziționează sau fac o cerere către agenția de turism și, pe de altă parte, se implică și în achizițiile făcute de soț sau partener, potrivit unui studiu al Vola.ro. "De cele mai multe ori se întâmplă ca bărbații, atunci când vor să cumpere o vacanță, să amâne achiziția până se pot consulta cu soțiile. Femeile pun mai multe întrebari agenților de turism și sunt mult mai informate în legătură cu destinația, obiectivele turistice etc., față de bărbați, care decid în funcție de criterii mai „tehnice”, cum ar fi prețul sau numărul de stele al hotelului", a declarat Ioana Bălănescu, Manager Travel Vola.ro.

Același studiu mai arată că aproximativ 59% dintre cei care cumpără vacanțe online locuiesc în București, iar pe următoarele trei locuri se situează cei din Cluj-Napoca, Iași și Timișoara. "În ultimii ani a crescut ponderea provinciei pentru că s-au introdus mai multe zboruri de pe aeroporturile din țară, mai ales low-cost-uri. Astfel, și pentru cei din afara Bucureștiului a devenit mai comod și mai ieftin să călătorească. În trecut, aceștia erau nevoiți, în multe cazuri, să vină în Capitală ca să poată pleca cu avionul în vacanță în străinătate", a mai spus Ioana Bălănescu.

Valoarea medie a unei cumpărături pentru un pachet turistic (vacanță/city break) este de 524 de euro, adica 262 de euro de persoană. Cel mai important segment de turiști (51%) îl reprezintă persoanele între 25 și 34 de ani. Pe locul 2 (20%) sunt cei cu vârste între 35 și 44 de ani, urmați de categoria 18-24 de ani (14%), peste 55 de ani (8%) și 45-54 de ani (7%).

În funcție de numărul de stele al hotelurilor la care se cazează, 69,38% dintre turiști aleg unitățile de trei stele, 26,68% merg la patru stele, 2,8% se cazează la cinci stele, 0,56% la două stele și 0,58% dorm în apartamente.

Tinerii cu vârste de până în 34 de ani caută hoteluri de trei stele, iar hotelurile de 4-5 stele, precum și apartamentele, sunt cerute de cupluri cu vârste de peste 35 ani sau familii cu copii (în cazul apartamentelor). Tinerii cumpără mult mai multe city-break-uri, iar cei peste 35 sunt mai degrabă interesați de vacanțe de șapte zile sau mai mult în destinații precum Turcia, Grecia sau Bulgaria.