Stațiile STB, modernizate cu bani din PNRR

Stațiile STB vor fi modernizate până la finalul anul viitor, spune directorul general Adrian Criţ.

Acesta a precizat că se dorește implementarea în stații a monitoarelor pe care să fie afișate informații despre transportul în comun.

El a mai spus că studiul de fezabilitate a fost deja scos la licitație.

”Urmare a finanţării primite de municipalitate prin PNRR, se doreşte implementarea în staţii a unor monitoare care să aibă afişată şi perioada de timp pe care o mai are vehiculul de efectuat până la sosirea în staţie. (..) E scos la licitaţie deja studiul de fezabilitate”, spune el.

De asemenea, el a mai precizat că până la finalul anului viitor toate stațiile din București vor avea aceste panouri. Excepția este Sectorul 1, unde va exista o implicare directă.

”Teoretic, până la sfârşitul anului următor, până la sfârşitul anului 2024, toate staţiile din Bucureşti, mai puţin din Sectorul 1, pentru că acolo a fost o problemă şi acolo ne vom implica direct, cu finanţare proprie, vor fi dotate cu asemenea monitoare, pentru a păstra relaţia cu clientul vizavi de timpul de sosire în staţie a vehiculului”, a spus Adrian Criţ.

Cauza mizeriei din autobuze

Adrian Criț a mai spus că mizeria din transportul în comun este din cauza vechimii autovehiculelor. Totuși, el nu a exclus proasta creștere a unor călători.

„Am introdus tramvaie noi pe linia 32, tramvaie care intră curate pe traseu şi din păcate, după câteva ore parcurse pe traseul respectiv, sunt pline de seminţe şi alte PET-uri aruncate şi hârtii”, spune el.

Șeful STB spune că vehiculele sunt spălate zilnic.

STB
SURSA FOTO: Dreamstime

Veniturile STB au crescut

Pe de altă parte, el a mai spus că veniturile STB au crescut de când au fost introduse tramvaiele Imperio.

„La aceleaşi tarife pe care le-am avut şi anul trecut, avem o creştere a veniturilor cu circa 25% pe primele şase luni ale anului 2023.

În primul rând, e vorba de condiţiile de transport îmbunătăţite, din punctul nostru de vedere şi implicarea personalului, atât dacă e vorba de conducătorii de vehicule, cât şi cei de la mentenanţă, astfel încât să nu existe sincope în respectarea programului de transport.

Tramvaiele noi, tramvaiele Imperio, cu o lungime considerabilă, cu o capacitate mare de transport, dotate cu aer condiţionat şi-au făcut simţită prezenţa în Bucureşti, încă de la începutul anului.

Astăzi, avem în traseu 53 de tramvaie noi din cele 100 şi probabil, dacă se respectă graficul de livrare, aşa cum a început furnizorul, undeva până la sfârşitul lunii iunie 2024, vom avea în integralitate cele 100 de tramvaie în utilizare”, a continuat el.

Acesta a mai spus că există două contracte în derulare:

  • unul pentru furnizarea a 100 de troleibuze Soalris
  • unul pentru 100 de autobuze electrice

”Mai mult de atât, utilizatorii transportului public o să beneficieze şi de 100 de autobuze electrice, care în conformitate cu contractul semnat, vor intra în exploatare de la începutul anului viitor. Suplimentar, noi ne implicăm şi în crearea unor condiţii mai bune pe zona de infrastructură.

Acolo, practic, 30 de kilometri de cale de tramvai, cale dublă de rulare a tramvaiului sunt ca şi atribuiţi de către municipalitate, deci vor fi modernizaţi. Mai există pentru linia 5 două oferte depuse, urmează să se facă o analiză tehnico-economică şi urmează de asemenea să fie reluate licitaţiile pentru cele două linii, linia 40 şi linia 55.

Mai mult de atât, ţin să precizez că probabil de la sfârşitul săptămânii curente, vom utiliza şi bucla de la Aerogării, pentru că e în curs de finalizare investiţia pe care societatea o realizează”, a spus Criţ.