”Paiele din plastic vor fi înlocuite de un nou capac, reciclabil, și de alte opțiuni de paie din materiale alternative. Decizia se bazează pe un angajament de 10 milioane de dolari pe care compania l-a făcut pentru a dezvolta la nivel global un pahar pentru băuturi complet reciclabil și compostabil”, a anunțat compania.

Capacul este disponibil în prezent în peste 8.000 de magazine din SUA și Canada pentru anunmite băuturi selectate. De asemenea, capacul este testat pentru băuturile Nitro și pe piețe precum China, Japonia, Singapore, Thailanda și Vietnam.

Lansarea globală a capacului fără pai va continua în Europa, unde capacele fără pai vor ajunge în magazinele selectate din Franța și Olanda, precum și în Marea Britanie, unde taxa de 5 peni pentru paharele de hârtie a fost introdusă în 950 de magazine, pentru a promova în continuare reutilizarea.

 „Paiele din plastic care ajung în oceanele noastre au un efect devastator asupra speciilor”, spune Erin Simon, Director de cercetare, dezvoltare sustenabilă și știința materialelor la World Wildlife Fund, SUA.

„Cu opt milioane de tone metrice de material plastic care intră în ocean în fiecare an, nu ne permitem să lăsăm industria să stea pe margine”, spune și Nicholas Mallos, Directorul programului Trash Free Seas al Ocean Conservancy.

În prezent, băuturile reci reprezentând mai mult de 50% din totalul de băuturi Starbucks din SUA, față de 37% acum cinci ani. Mișcarea de eliminare a paielor de plastic de unică folosință a înregistrat o creștere extraordinară la nivel global, consumatorii manifestând un interes crescut pentru problema tot mai mare a deșeurilor, din care paiele reprezintă doar o parte.

Ca parte a strategiei de dezvoltare, compania a plănuit, între altele, construirea a peste 1500 de magazine certificate LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) pe 20 de piețe, inclusiv în toate cele 50 de state SUA și Puerto Rico.