Cei care își mai amintesc vechea gamă a mărcii coreene – compusă din Musso, Rexton, Actyon, Kyron sau Rodius – vor avea o surpriză la vederea noului Korando. Producătorul asiatic pare să fi renunțat la orice legătură cu trecutul, abordând o linie de design mult mai modernă și „europeană“. Aspectul ciudat, care făcea ca mulți clienți să zâmbească ironic, a fost înlocuit cu un desen curat, fără artificii greu de interpretat. Ușoara asemănare cu varianta anterioară a Qashqai-ului celor de la Nissan, un pionier al segmentului crossover, are darul de a pune în lumină ambițiile, dar și limitele constructorului coreean trecut prin multe momente grele în ultimii ani.
Istoria „specialistului 4×4 coreean“ a început în 1963, când două companii, Ha Dong-hwan Motor Workshop și Dongbang Motor Co, au fuzionat, începând să livreze vehicule cu tracțiune integrală pentru armata americană. Anul 1986 marchează momentul apariției mărcii SsangYong ca producător de vehicule destinate publicului larg. După numai cinci ani, coreenii semnează un parteneriat cu Daimler și reușesc să pună pe piață un vehicul de teren care a avut un succes neașteptat: Musso. Au urmat zece ani fastuoși, care au transformat un mic producător auto local într-un brand cunoscut în întreaga lume, grație unor modele precum Korando, Rexton sau Kyron. Din nefericire, scurta perioadă de glorie a apus în anii 2000, iar SsangYong s-a văzut în postura de a declara falimentul. În februarie 2011, indienii de la Mahindra devin acționarii majoritari ai companiei din Coreea, căreia soarta pare să-i surâdă din nou.
Modelul destinat să redeschidă drumul SsangYong către piețele externe este Korando, vehicul aflat deja la a patra generație. Pe lângă caroseria complet redesenată, mașina are în dotare un propulsor diesel de 2.0 litri dezvoltat de propriii ingineri. Pentru că parteneriatul cu Daimler nu mai e de actualitate.
Orașul, principala țintă
La fel ca majoritatea crossoverelor, Korando are ca principală arie de lucru orașul. Valențele off-road sunt limitate, dar nu inexistente. Grație unghiurilor de atac și degajare permisive și etajării treptelor cutiei de viteze, mașina se descurcă mulțumitor chiar și atunci când sub roți nu se mai află asfalt, ci bolovani sau iarbă.
Pe șosea, Korando este surprinzător de stabil, mulțumită unui șasiu rigid. E drept că această rigiditate poate deveni un amănunt deranjant în cazul drumurilor prost întreținute, abordate mai sportiv. În privința ansamblului motor – cutie, se remarcă forța degajată la turații mici, de mare ajutor în cazul demarajelor sau depășirilor, dar și nivelul ridicat al zgomotului degajat de propulsor în momentul unor solicitări intense. Sistemul de direcție are o setare gândită mai degrabă pentru traficul urban, ceea ce înseamnă că şoferul nu obţine suficient feedback şi are nevoie de mişcări destul de ample pentru a direcţiona maşina. Încă un minus trebuie pus şi în dreptul vizibilităţii către spate. Lățimea pilonilor C, aflați în stânga și dreapta hayonului, poate fi compensată doar printr-o atenție direcționată către oglinzile laterale.
Prețurile noului SsangYong Korando pornesc de la 24.757 euro (varianta cu tracțiune față) și pot depăși 31.000 de euro pentru 4WD Deluxe+. Principalii săi concurenți sunt Hyundai ix35, KIA Sportage, Mitsubishi ASX, Ford Kuga sau Nissan Qashqai.