”Va trece reglementarea. Parlamentarii ne-au solicitat să extindem această reglementare la tot ce înseamnă achiziţii publice în România, care au antreprenori şi subantreprenori, furnizori de materiale. (…) într-o lună jumătate – două o să fie în vigoare”, a spus Dan Şova, referindu-se la proiectul de lege care în prezent a fost adoptat de Senat, urmând să fie fie votat în Camera Deputaţilor.

Reprezentanţii fabricilor de ciment din România, au fost primii care s-au plâns încă de anul trecut ministrului Şova, cerându-i să nu-i mai plătească pe antreprenorii mari, până nu îşi recuperează firmele mici, autohtone, contravaloarea materialelor furnizate sau a muncii prestate.

Potrivit ministrului Transporturilor, în cazul autostrăzilor de la noi din ţară, toate contractele mari sunt obţinute 'în mod ciudat' numai de operatori din străinătate, care, majoritatea, nu plătesc subcontractorii români, care astfel ajung fie în faliment, fie în insolvenţă. Astfel, foarte mulţi români din industria construcţiilor îşi pierd locurile de muncă.

”Noi ce am observat şi cred că a observat toată lumea asta, prin nişte împrejurări ciudate, autostrăzile în România sunt câştigate numai de operatori din afară. Nu le câştigă operatorii români. Nu ştiu cum sunt aprobate caietele astea de sarcini de Comisia Europeană, dar în mod ciudat nu câştigă românii. Şi atunci românii sunt subcontractori. Marii antreprenori, care în ţările de unde vin dânşii sunt foarte serioşi, în România sunt mai puţin serioşi şi îşi plătesc subantreprenorii români după doi ani, după trei ani sau niciodată”, a explicat ministrul Dan Şova. (Sursa: Agerpres)