Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

„Sorry, Stuttgart”! Cum a învins Hyundai în goana pentru primul SUV electric VIDEO

Autor: | | 5 Comentarii | 10964 Vizualizari

Coreenii de la Hyundai au „înțepat” ieri Mercedez-Benz printr-o postare cât se poate de directă pe Facebook. Un scurt clip cu mesajul „Sorry, Stuttgart” a evidențiat faptul că primul SUV electric de serie poartă emblema Hyundai și nu Mercedes-Benz.

Încă din toamna lui 2016 germanii de la Mercedes-Benz au promis lansarea unei întregi familii de vehicule electrice sub titulatura EQ. Tot la ediţia din acel an a expoziţiei auto de la Paris, producătorul german din Stuttgart a prezentat şi Generation EQ, un concept al unui primului SUV 100% electric din lume. Cel puţin aşa credeau pe atunci oficialii Mercedes-Benz. Din nefericire pentru ei, EQ C, varianta de serie a conceptului, nu a ajuns încă pe piaţă, ea fiind aşteptată abia în 2019.

 

În schimb, Hyundai, care a anunţat abia la finalul anului trecut lansarea unei versiuni complet electrice a noului său SUV subcompact Kona, tocmai a făcut publice primele date tehnice, iar vehiculul de serie va fi prezentat official, în premieră mondială, la expoziţia auto de la Geneva din luna martie. Cu un design uşor modificat faţă de modelul Kona cu propulsie convenţională, primul SUV electric va fi disponibil chiar din acest an în două variante de putere. Prima are în dotare un motor electric de 99 kW (135 CP), şi baterii de 39,2 kWh care asigură o autonomie de circa 300 km.. Acceleraţia de la zero la 100 km/h are loc în 9,3 secunde. Versiunea superioară are un motor de 150 kW (204 CP) şi poate accelera până la 100 km/h în 7,6 secunde. Bateria are 64 kWh şi oferă o autonomie de aproximativ 470 km. Bateriile pot fi încărcate până la 80% în mai puţin de o oră dacă sunt utilizate staţii rapide. Pe lângă caracteristicile tehnice de mai sus, Hyundai Kona Electric se laudă cu unn nou sistem denumit  SmartSense care grupează  Forward Collision Avoidance Assist cu Pedestrian Detection, Blind Spot Collision Warning care include Rear Cross Traffic Collision Warning, Lane Keeping Assist, Driver Attention Warning, Intelligent Speed Limit Warning şi Lane Following Assist.

Până acum producătorii de vehicule au preferat să utilizeze tehnologia PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) pentru SUV-urile cu emisii reduse, propulsia strict electrică fiind considerată insuficient dezvoltată pentru maşini cu greutăţi mari. Un alt detaliu demn de luat în calcul este existenţa pe piaţă a modelului KIA Soul EV, un crossover electric care, în linişte, a furat startul în acest segment. Făcând parte din acelaşi grup cu Hyundai, Kia se poate mândri pe deplin cu titlul de pionier, chiar dacă Soul EV nu este tocmai un SUV.

 

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.