În cadrul unei conferințe de presă organizate luni, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vorbit despre situația de la Metrorex și totodată și-a prezentat și câteva nemulțumiri.

El susține că este conștient de disconfortul pe care îl au bucureștenii care călătoresc cu metroul, însă s-a săturat ca acesta să fie un mijloc de presiunea asupra Guvernului sau a Ministerului pe care îl conduce.

Ministrul Transporturilor susține că există soluții, iar plângerile nu sunt bine venite în acest sens. Grindeanu subliniază un plan bine pus la punct legat de management, adăugând că Executivul nu poate să intervină mereu pentru a acoperi minusurile Metrorex.

Soluțiile găsite de Sorin Grindeanu

„M-am săturat şi eu şi alţii, sunt convins că şi dumneavoastră, ca acest disconfort pe care îl au bucureştenii să fie folosit ca un fel de mijloc de presiune asupra Ministerului, Guvernului, în a veni de fiecare dată cu bani ca să astupăm anumite găuri de la Metrorex.

Nu asta e soluţia. Soluţia este totuşi într-un final, şi lucrul acesta aşa cum bine ştiţi se va întâmpla în acest semestru, până la sfârşitul anului, ca acolo să existe un plan foarte bine pus la punct legat de management, de cum vor arăta toţi indicatorii economici, fiindcă bugetul statului nu poate să vină de fiecare dată să acopere minusul pe care Metrorex-ul îl are”, a precizat Sorin Grindeanu, într-o conferinţă de presă.

În ceea ce privește problemele de la Metrorex, ministrul susține că de vină este contractul de mentenanță care nu a fost plătit, deși a fost reînnoit la finele anului trecut pentru o perioadă de 15 ani.

Totodată, Grindeanu amintește că nu este prima oară când există întârzieri de plată, însă asta nu înseamnă că Metrorex nu ar trebui să respecte termenii contractului.

Sorin Grindeanu, despre situația de la Metrorex

„De ce am spus că până la sfârşitul anului, pentru că aşa cum ştiţi, vineri, a fost termenul de la care au început să curgă cele 30 de zile pentru depunerea de CV-uri pentru selecţia pe 109 (n.r. – Ordonanţa de urgenţă nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice) la 5 companii, printre care şi Metrorex.

Nu mă voi opri şi nu dau înapoi. Colegii mei o să vă dea calendarul. Nu doar pentru cele 5 companii: CNAIR, CNIR, CFR Infrastructură, CFR Călători, Metrorex, ci şi pentru toate celelalte, şi este un calendar. Dar de ce am subliniat lucrul acesta?”, a mai adăugat el.

Ministrul Transporturilor a mai adăugat că este deschis pentru o discuţie cu Primăria Generală a Bucureştiului, astfel încât transportul public în Bucureşti să fie în gestiunea Municipiului Bucureşti.

„Pentru că mă aştept de la viitorul Consiliu de Administraţie şi de la viitorul director general, care îşi va prezenta planul de management în Consiliul de Administraţie selectat pe 109, ca aceste practici legate de sumele de bani care se tot aşteaptă de la bugetul statului să se diminueze şi să se elimine în timp.

Şi ca să închid: aproximativ 700 de milioane au cerut cei de la Metrorex, pe diverse capitole”, a mai subliniat Sorin Grindeanu.