O nouă veste bună pentru infrastructura feroviară din România. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu anunță că o nouă licitație pentru încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs va începe.

Într-o postare pe contul personal de Facebook, Sorin Grindeanu, precizează că ARF a transmis în cursul zilei de miercuri anunțul de participare pentru contractul finanțat prin PNRR.

Potrivit ministrului, cele 20 de trenuri electrice vor asigura transportul modern, sigur, dar și rapid al pasagerilor între marile orașe din România.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis astăzi, spre publicare în SICAP, anunţul de participare pentru acest contract finanţat prin PNRR. Cele 20 de trenuri electrice vor asigura transportul modern, sigur şi rapid al pasagerilor între marile oraşe ale României”, a transmis Sorin Grindeanu.

Pe ce rute vor circula cele 20 de trenuri electrice

În ceea ce privește rutele vizate, cu noile trenuri, românii vor putea călători de la Oradea până la Timișoara, dar și de la Iași sau Suceava către Constanța sau Mangalia. Rutele prezentate de ministru arată în felul următor:

„Rutele vizate sunt:

1. Oradea – Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov

2. Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat

3. Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iaşi

4. Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava

5. Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Iaşi

6. Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Suceava

7. Galaţi – Brăila – Constanţa – Mangalia

8. Iaşi – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia

9. Suceava – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia

10. Giurgiu – Bucureşti – Ciulniţa (Slobozia) – Călăraşi”, mai precizează Grindeanu.

În același timp, ministrul Transporturilor a mai subliniat și faptul că inițial, serviciile vor fi oferite pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulaţie a trenurilor. Acestea se vor extinde însă pe măsură ce vor fi electrificate şi alte rute precum Cluj Napoca – Oradea, Bucureşti – Giurgiu, Constanţa – Mangalia.

Noile trenuri electrice vor circula cu o viteză maximă de 200 de km/h

În ceea ce privește avantajele noilor trenuri, Sorin Grindeanu spune că acestea se vor deplasa cu o viteză maximă de 200 km/ și totodată, vor avea o capacitate de minimul 160 de locuri fixe.

Referitor la costuri, pentru achiziția celor 20 de trenuri este vorba despre 180 de milioane de euro, la care se mai adaugă și costurile de reparații și de întreținere care se ridică la alte sute de milioane de euro.

„Trenurile se vor putea deplasa cu o viteză maximă de 200 km/h şi vor oferi o capacitate de transport de minimum 160 locuri fixe (clasa întâi şi clasa a doua) şi minim 160 locuri în picioare.

Achiziţia celor 20 de trenuri este estimată la aproximativ 180 milioane euro la care se vor adăuga costurile întreţinerii şi reparaţiilor pentru 30 ani de aproximativ 270 milioane euro”, a mai transmis ministrul Transporturilor.