După ce în luna decembrie, Capital preciza că blocajele de pe Valea Prahovei pot fi evitate dacă Ministerul Transporturilor implementează un proiect de transport multimodal de logistică feroviară prin care autoturismele să tranziteze mai rapid şi mai economic drumul de la Braşov la Bucureşti, oficialii CFR Călători iau în calcul posibilitatea transportului autoturismelor cu vagoane speciale ataşate la trenuri.

Directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes a anunțat că primul test ar putea fi realizat în iunie, în cazul trenului spre Salonic. „Călătorii se întorc foarte greu la transportul feroviar, mai ales că durata este de circa 17 ore, ceea ce este mult. Ce am putea face în acest sens? Intenţionăm să menţinem oferta noastră pentru destinaţia Grecia şi în sezonul 2017 şi, în plus, de la 1 iunie, vom introduce două vagoane şi în relaţia cu Istanbul. Mai sperăm că în final se va rezolva şi problema cu podul de la Grădiştea, astfel încât să se mai scurteze timpul de mers cu cel puţin o oră, care se face prin Videle. Trebuie să ne gândim la încă un lucru care ne-ar aduce clienţi: să dotăm şi să achiziţionăm, de fapt noi avem deja avem două vagoane specializate, şi vagoane pentru transportul autoturismelor”, a declarat șeful CFR Călători, citat de Agerpres.  
Iosif Szentes a menționat că la Bucureşti, în gara de Nord, trebuie construită o rampă mobilă pentru a urca autoturismele în vagonul specializat.

“Am putea să mai câştigăm clienţi, pentru că, transportându-le cu trenul maşinile până la destinaţie, acolo se creează posibilitatea unei mobilităţi mai mari. Chiar dacă timpul pentru a ajunge la destinaţie este mai lung cu trenul, cel puţin se călătoreşte în confort, nu mai sunt expuşi la anumite pericole pe parcursul călătoriei. La întoarcere, la fel. Deci, acest lucru este în atenţia noastră şi sper că vom putea să-l şi finalizăm, într-un fel sau altul. Un asemenea proiect ar putea să fie analizat şi pentru relaţia cu Viena, relaţia cu Budapesta etc. Ar trebui să avem, cel puţin pe parcursul trenului internaţional, dar ar trebui să extindem şi pe relaţia Constanţa, trei staţii, care să fie dotate cu rampe mobile şi noi, CFR Călători, să avem vagoane suficiente pentru transportul autoturismelor mici în condiţii de siguranţă şi la viteza de 160 de km/h”, a subliniat directorul general al CFR Călători.
În prezent, șoferii parcurg distanța București-Salonic în aproximativ opt ore.