FNFMCV anunță grevă de avertisment

Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane a anunțat miercuri că peste două săptămâni, va avea loc o grevă de avertisment pe calea ferată.

Potrivit clubferoviar.ro, aceasta va avea loc pe data de 15 septembrie, în intervalul orar 7:00 – 9:00.

Potrivit liderilor sindicali, această inițiativă are scopul de a atrage atenția asupra impasului în care s-a ajuns în ceea ce privește dialogul social dintre ceferiști și stat. Aceștia au precizat, totodată, că întreaga procedură legală de declanșare a conflictului de muncă, potrivit dispozițiilor legale în materie, a fost parcursă iar “detaliile” prin care s-a încercat amânarea sau anularea protestului nostru au fost la rândul lor, depășite, rezolvate.

„Din păcate, așa cum s-a întâmplat în fiecare guvernare care s-a angajat să rezolve problemele căii ferate, aflată, așa cum bine se știe, de ani și ani de zile, în moarte clinică, noi, ceferiștii, constatăm că agenda politicienilor care preiau managementul căii ferate nu corespunde cu lista de priorități formulată cu claritate și public de către lucrătorul feroviar”, au transmis sindicaliștii pe Facebook.

Motivele deciziei sindicaliștilor

Liderii sindicali au enumerat motivele pentru care au decis organizarea acestei greve de avertisment.

– Absența aprobării bugetelor de venituri și cheltuieli pentru anul în curs, ceea ce conduce la un blocaj generalizat în întregul sector feroviar.

– Lipsa unei finanțări strategice și coerente pentru dezvoltarea căii ferate. Pentru a aduce sistemul feroviar românesc în concordanță cu standardele europene, este necesar un proiect național bine coordonat cu organismele europene și finanțat corespunzător, cu investiții de ordinul zecilor de miliarde de euro. Până în prezent, un astfel de proiect nu a fost pus în aplicare, iar activitățile concentrate pe coridoarele de transport de interes european au lăsat în umbră restul țării.

– Investițiile insuficiente în echipamente feroviare moderne și de calitate. Lipsa unui plan robust de investiții pentru înnoirea completă a parcului de locomotive și vagoane folosite de CFR Călători. În aceste condiții, este dificil pentru călători să aibă încredere în sistemul feroviar. Este important ca politicienii din Ministerul Transporturilor să înțeleagă că excepțiile rare nu pot înlocui regula generală. Fotografiile cu vagoane de călători recondiționate nu rezolvă problema reală.

– Salarii inadecvate în industria feroviară, care nu sunt suficient de motivante pentru atragerea noilor generații în acest domeniu. Este important să se ia în considerare că, în condițiile actuale de salarizare și dată relația problematică dintre conducere și lucrători, companiile feroviare deținute de stat, având un rol strategic în economia națională, riscă să rămână fără personal. Deficitul de personal depășește deja cifra de 6.000 de angajați, iar numărul orelor suplimentare înregistrate este semnificativ.

– Diverse probleme nerezolvate legate de Statutul personalului feroviar, lege adoptată de Parlamentul României, dar care nu a generat încă toate beneficiile pentru angajații din sector.

„Iată câteva dintre cele mai importante probleme care rămân nerezolvate. Trebuie doar să mai amintim despre condițiile de muncă din gări, depouri, revizii de vagoane, linii sau instalații, fie vară sau iarnă, la temperaturi imposibile. Este important să mai precizăm că multe, prea multe din exigențele siguranței circulației feroviare cu care sunt operate transporturile pe calea ferată se rezolvă doar datorită priceperii și improvizațiilor inginerilor și lucrătorilor feroviari”, au transmis sindicaliștii.