Până la urmă, pentru comercianți, este al doilea vârf de vânzări de după Crăciun și Anul Nou. În acest context al pregătirilor pentru 14 și 24 februarie, compania RTB House a analizat sute de campanii de advertising (desfășurate pe mai mult de 40 de piețe) și a făcut un top 3 al celor mai de succes tactici de retargetare pentru retaileri și magazine online. Iată ce pot face comercianții pentru a influența vânzările în această perioadă.

Cadoul să fie personalizat, iar campaniile să aibă mesaje clare

Întotdeauna, competiția dintre retailerii online a fost foarte puternică, iar campaniile online bine orientate către consumator sunt vitale. Când vine vorba de decizii rapide de cumpărare, personalizarea este în mod special importantă. Nu contează dimensiunile campaniei, anunțurile de Valentine’s Day și Dragobete au o puternică abordare individuală, în acord cu nevoile fiecărui consumator. De exemplu, dacă consumatorii sunt interesați de bijuterii, iar un magazin online are oferte la astfel de produse pe site, pentru a atrage un consumator să facă o achiziție, ar putea fi necesară și trimiterea unui mesaj personalizat. Prin reacțiile rapide de retargetare și prin acțiuni precum mesajele directe, magazinele online au posibilitatea de a reimplica utilizatorii la momentul potrivit.

Cu ajutorul retargetării, campaniile pot fi optimizate și prin setarea unor bugete de licitare diferențiate pentru diverse segmente de utilizatori. De exemplu, se poate licita mai mult pentru afișarea anunțurilor către utilizatori care au fost clienți în trecut și mai puțin pentru cei care au interes să cumpere, dar potențialul lor de conversie este mai mic.

Procesul de achiziție să fie simplu

Pentru a facilita luarea unei decizii, cumpărătorii trebuie îndrumați, astfel încât să descopere cele mai bune oferte pentru ei. În egală măsură, creativitatea este un factor cheie care influențează procesul de achiziție. De exemplu, afișarea unei date de livrare pe bannerele din site poate fi un detaliu util pentru campaniile corelate cu anumite evennimente. Un logo special sau un sistem de contorizare poate reaminti cumpărătorilor că cele două zile se apropie.

Campanii speciale pentru cumpărătorii de ultim moment 

Cumpărătorii de ultim moment sunt majoritari când vine vorba de cadourile pentru anumite sărbători. Pregătirea unei campanii speciale care să targeteze exact acești utilizatori și folosirea unui canal online ca să crești vânzările sunt tactici potrivite. În cazul magazinelor clasice, cu prezență în offline, bannerele de promovare afișate în preajma Valentine’s Day sau Dragobete pot fi extrem de utile pentru a atrage mai mulți vizitatori și, implicit, mai mulți clienți. O altă tehnică bună este să le fie arătat potențialilor cumpărători produsul pe care și-l doresc și să fie direcționați către un consultant.

Mai mult, le poate fi oferit și un discount pentru achiziții offline, care conduce la trafic mai mare în magazin și la o rată de conversie în creștere. Nu trebuie omisă afișarea unei hărți cu cele mai apropiate locații și programul magazinului (în special, dacă va fi extins în apropiere de 14 februarie), astfel încât să-și poată face un plan B, în caz că nu găsesc cadourile dorite la timp.