În 2014, Seytour și-a menținut cifra de afaceri de un milion de euro, în același timp marcând o creștere de 20% a volumului de afaceri, față de anul precedent.Printre principalele țări din care au venit turiștii străini pentru a beneficia de servicii medicale în România se numără Germania, Marea Britanie, Italia, Franța și Israel.  „Cei mai mulți turiști străini vin pentru tratamente stomatologice complexe, oftalmologie, chirurgie estetică și plastică. O mare parte dintre ei sunt români stabiliți în străinătate de multă vreme sau străini cu rădăcini românești. Străinii fără legături cu țara noastră aleg România pe criteriul recomandării”, spune Răzvan Andrei Nacea, director general Seytour, companie specializată în turism medical.

Valoarea medie a unei cheltuieli cu servicii medicale în România a unui turist străin este de 3.000 – 3.500 de euro. Cele mai solicitate destinații pe segmentul de turism medical de către români sunt Ungaria, Turcia, Austria, Germania și Israel, în această ordine. „Românii își tratează în clinicile din străinătate malformațiile congenitale, traumatismele rămase în urma unor accidente, cataracta, astigmatismul, diferite tipuri de cancer sau tumori. Multe dintre aceste cereri sunt, din păcate, situații grave”, mai spune Nacea.

Un român cheltuie în străinătate pentru servicii medicale peste 5.000 de euro, din cauza afecțiunilor majore tratate. În ceea ce privește raportul dintre turiștii care vin în România pentru servicii medicale și românii care apelează la acestea în străinătate, nu există niște statistici clare: „Știm doar că sunt mai mulți români care pleacă în străinătate pentru diferite tratamente medicale și operații, decât străinii care ne vizitează pentru turismul medical”, adaugă Nacea.

În România, piața turismului medical se ridică la aproximativ 300 milioane de euro, fiind dominată de servicii spa și wellness. Potrivit lui Răzvan Andrei Nacea, această piață are o perspectivă de creștere dacă sistemul public și privat se vor implica mai mult în dezvoltarea infrastructurii și în promovare. Pentru anul 2015, Seytour estimează o creștere de 20% a cifrei de afaceri, respectiv de 40% a volumului. Majorarea este valabilă și pentru numărul de turiști, care apelează la servicii medicale fie în străinătate, fie în România, mai ales că piața locală de turism medical a avut o evoluție ascendentă în ultimii trei ani. ”Pacienții străini vin în România, dar ne vizitează pentru turism dentar, investigații și tratamente oftalmologice, chirurgie estetică și plastică. Atât timp cât vor continua să plătească cu aproximativ 40% mai puțin din prețurile din țările de origine, vor continua să vină. Însă vorbim de turism medical: avem pe de-o parte medici stomatologi și oftalmologi extraordinari, și chirurgi esteticieni renumiți, dar pe de altă parte avem nevoie de infrastructură și servicii mai bune pe partea de turism”, a adăugat Nacea.