La intrarea reţelei de socializare în monitorizarea SATI, în luna noiembrie a anului 2009, cifrele erau impresionante, peste patru milioane de vizitatori unici şi peste două miliarde de afişări pe lună.
Trilulilu, care era lider până în acel moment, avea 2,3 milioane de vizitatori unici pe lună şi 57,7 milioane de afişări. Sergiu Biriş, 27 ani,  cofondator şi director general Trilulilu, declara pe atunci că nu este afectat de cifrele Hi5 pentru că nu şi-a propus niciodată să fie pe primul loc. În prezent, Biriş a rămas la fel de modest în declaraţii: „Într-adevăr, de câteva luni suntem cel mai vizitat site românesc. Am avut parte de o creştere organică încă de la începutul proiectului. Scăderi mai există, însă pe termen lung, ne mândrim cu faptul că am fost constant printre primele site-uri româneşti“, spune Biriş.
Cum reuşeşte Trilulilu.ro să rămână în top? „Atunci când trebuie „să serveşti“ trei-cinci milioane de clienţi într-o lună, trebuie să fii pregătit să faci faţă provocărilor, care sunt în mare parte de ordin tehnic. Provocarea cea mai mare e stabilirea şi urmarea unei direcţiei clare. În fiecare zi, în online, apare câte un proiect nou, iar focusul consumatorilor se schimbă repede. Trebuie să inovezi ca să îţi păstrezi poziţia pe piaţă“, afirmă Biriş.
Cel mai important proiect din online-ul românesc
Biriş, ajutat de o echipă de 20 de oameni, împărţiţi în două echipe, una la Cluj şi una la Bucureşti, intenţionează să redeseneze Trilulilu şi să introducă noi utilități, pentru a păstra site-ul printre cele mai vizitate din România.
„În prezent lucrăm la mai multe proiecte interne, printre care lansarea platformei Trilulilu pe cât mai multe dispozitive mobile. De asemenea, lucrăm şi la un redesign al site-ului şi la câteva elemente noi care au scopul de a uşura modul prin care utilizatorii descoperă şi ajung la conţinutul pe care îl doresc. De mai bine de un an lucrăm însă la un proiect foarte important, aflat în zona muzicală. Va fi lansat de către Trilulilu, însă ca brand separat şi cred că va fi unul dintre cele mai importante proiecte lansate în online-ul românesc în ultimii ani.
Acesta va fi lansat în varianta Beta până la sfârşitul anului“, a declarat Biriş. Compania se află în prezent în proces de recrutare având nevoie de un PHP developer şi un web designer pentru biroul din Cluj şi un om de vânzări pentru biroul din Bucureşti. Până la finele anului echipa de 20 de oameni se va mări cu încă patru persoane, potrivit lui Biriş. 
Focus pe dispozitive mobile şi pe componenta socială
Trilulilu este accesat într-o  proporţie covarşitoare de pe PC-uri, însă numărul în creştere al celor care accesează site-ul de pe dispozitive mobile a determinat compania să lanseze o versiune pentru iPhone. „Urmează aplicaţia pentru telefoanele cu sistem de operare Android, plus alte câteva dispozitive“, spune Biriş. În ceea ce priveşte reţelele sociale, “nu avem în plan lansarea unei reţele sociale, însă componenta socială este una importantă pentru noi. O vom integra tot mai mult şi mai bine în tot ce înseamnă Trilulilu.
De altfel, Trilulilu are deja în spatele lui un motor social, o comunitate care interacţionează, lucru extrem de important pentru proiect“. Biriş nu exclude nici posibilitatea efectuării de transmisii live pe Trilulilu.ro. „Vom transmite punctual diverse evenimente, la cerere. Lucrăm cu partenerii nostri de la Hostway România pe partea de streaming live deoarece au echipamente dedicate pentru astfel de transmisiuni. Nu plănuim să ne achiziţionăm propriile echipamente“.
Vânzarea site-ului către Alexis Bonte, cea mai bună decizie
În ceea ce priveşte deciziile luate până în prezent de tânărul antreprenor, cea mai înţeleaptă a fost vânzarea pachetului majoritar către omul de afaceri de origine franceză Alexis Bonte. „Am primit destul de multe oferte de cumpărare înainte ca Alexis Bonte să devină acţionar majoritar. Faptul că am mers cu Alexis mai departe a fost cea mai bună decizie“, spune Biriş. Din mai 2008, acţionarul majoritar al site-ului este omul de afaceri de origine franceză Alexis Bonte, care deţine 51% din companie. Sergiu Biriş deţine 22,5% din acţiuni. Site-ul a fost evaluat la 2,5 milioane de euro în 2008.  Cea mai neinspirată decizie a fost cea legată de rescrierea întregului site. „Am decis la un moment dat să rescriem întreg site-ul de la zero. E drept, ne-a ajutat mult după ce am terminat, însă acest lucru ne-a ţinut pe loc câteva luni de zile, lăsând loc concurenţei să se mişte. Cred că am fi putut aborda altfel problemele de atunci“, consideră Biriş.

Provocarea cea mai mare e stabilirea şi urmarea unei direcţiei clare. În fiecare zi, în online, apare câte un proiect nou, iar focusul consumatorilor se schimbă repede. Sergiu Biriş, director general, Trilulilu

Sergiu Biriş C.V.

A absolvit, în 2006, Facultatea de Studii Europene din Cluj-Napoca, secţia Management, după care a urmat şi un masterat în Publicitate la Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării din Cluj-Napoca. Primul contact cu Internetul l-a avut în anul 2000 când a început să lucreze ca designer freelancer, după care doi ani mai târziu a înfiinţat propria agenţie de web design & development. A condus personal afacerea, acumulând astfel ani importanţi de experienţă în tot ceea ce înseamnă dezvoltarea de proiecte online. În 2007, a lansat Trilulilu, cel mai de succes proiect de până acum. Site-ul a ajuns în primele trei site-uri româneşti ca trafic la mai puţin de trei ani de la lansare. Trilulilu a câştigat diverse premii, printre care cel mai bun site de Divertisment şi Timp Liber la festivalul Internetics 2007 sau Cel mai bun site de User Generated Content la Webstock în 2008.