Crocodilu’ Şef al Trilulilu, aşa cum îi place să se numească Sergiu Biriş, consideră că perioada cea mai grea a crizei a trecut, iar anul acesta lumea va fi mult mai atentă la investiţii.  În ceea ce priveşte Trilulilu, acesta a pregătit „triluliştilor” noi funcţionalităţi şi secţiuni speciale. De asemenea, acesta a spus că în privinţa procesului intentat SC Trilulilu SA de către Asociaţia Industriei Muzicale din România, în maxim 2-3 luni va exista o concluzie pozitivă.

capital.ro: Cum a afectat criza Trilulilu şi afacerile dumneavoastră?

Sergiu Biriş: Criza a afectat întreaga piaţă de publicitate, iar Trilulilu nu a făcut notă discordantă. Am resimţit unele dificultăţi în ceea ce priveşte nivelul încasărilor, acest lucru datorându-se faptului ca piaţa a suferit un blocaj mare din punct de vedere financiar. O perioadă destul de lungă a acestui an, advertiserii au preferat să joace „safe” şi să îşi menţină bugetele în standby, aşteptând ca lucrurile să se mai „aşeze”.

capital.ro: Cum vedeţi anul acesta?

S.B.: Anul 2010 va fi, fără îndoială, un an dificil, în care lumea va fi mult mai atentă la investiţii, însă cred că perioada cea mai grea a trecut. Lumea se va adapta, va accepta cuvântul „criză”, introducându-l în limbajul cotidian şi îşi va calcula bugetele în funcţie de noua situaţie economică. Mai mult, accentul se va pune în principal pe campanii de vânzarea a produselor, în detrimentul celor de notorietate.

capital.ro: Aveţi de gând să lansaţi proiecte noi?

S.B.: Trilulilu este un brand activ şi dinamic, dornic să se autodepăşească şi să vină în întâmpinarea dorinţelor şi nevoilor comunităţii „triluliştilor”. Anul acesta înseamnă, pentru noi, lansarea de noi funcţionalităţi şi secţiuni speciale, nu neapărat proiecte noi. Pot să vă spun însă că, anul acesta, „triluliştii”  vor avea parte de surprize extrem de plăcute.

capital.ro: Cum vedeţi piaţa de publicitate anul acesta?

S.B.: Anul acesta aduce cu sine un cuvânt de ordine foarte important : „performanţa”. Advertiserii vor investi în principal în campanii care să le aducă rezultate vizibile şi vor fi mult mai atenţi unde îşi vor direcţiona banii.

capital.ro: Câţi utilizatori sunt înregistraţi în acest moment pe Trilulilu?

S.B.: Avem momentan aproape 650.000 de utilizatori înregistraţi şi suntem în continuă creştere, lucru care ne responsabilizează şi, în aceeaşi măsură, ne determină să muncim cu şi mai mult elan.

capital.ro: De ce intră lumea pe Trilulilu?

S.B.: Oamenii intră pe Trilulilu pentru că găsesc lucruri pe care nu le pot găsi în altă parte sau cu care se identifică. Vizionează filmuleţe sau imagini, ascultă muzică sau interacţionează cu prietenii. Trilulilu e spaţiul lor de joacă. Chiar dacă ar putea folosi aceste lucruri prin sau pe alte medii online, comunitatea noastră ştie că „Trilulilu” e parte din „gaşca” lor, lucru care îi determină să ramână fideli. Trilulilu oferă o experienţă unică utilizatorilor, care îi determină să revină.

capital.ro: Cum aveţi de gând să dezvoltaţi Trilulilu?

S.B.: Trilulilu se va dezvolta pe mai multe planuri şi va deveni o platformă atât pentru creatorii de conţinut video profesionist, care vor să îşi promoveze sau să îşi monetizeze proiectele, cât şi pentru cei care vor să consume conţinut, fie că vorbim de video, muzică sau imagini.

capital.ro: Va înlocui Internetul televiziunea?

S.B.: Nu cred că Internetul va înlocui total televiziunea, însă cred că în viitor nu vor mai exista televizoare fără conexiune la Internet. Cred că cele două medii vor conlucra, mai degrabă.

capital.ro: Care este valoarea de piaţă Trilulilu?

S.B.: Nu pot să estimez valoarea de piaţă a proiectului, deoarece aceasta poate fi stabilită doar în urma unei evaluări, care este un proces destul de complex.

capital.ro: Dacă aţi primi o ofertă aţi vinde?

0-46344-sergiubiris2.jpgS.B.: Raspunsul e simplu şi firesc: „Nu”. Atâta timp cât încă mai avem foarte multe de realizat pentru a valorifica întregul potenţial al acestui proiect, răspunsul meu e nu.

capital.ro: Cât aţi investit în Trilulilu până în prezent?

S.B.: Am investit atât cât a fost nevoie şi vom continua să facem acest lucru ori de câte ori va fi necesar. Oricum, Trilulilu nu înseamnă cifre, bani sau investiţii. Trilulilu înseamnă foarte multă pasiune. Am creat acest proiect cu foarte mult entuziasm şi pasiune, lucruri care nu pot fi cuantificate din punct de vedere financiar. În timp, am adunat în jurul meu o echipă la fel de pasionată de Trilulilu, o echipă sudată şi creativă, care munceşte cu plăcere pentru „trilulişti”.

capital.ro: Ce părere aveţi de intrarea hi5 în SATI?

S.B.: România e o piaţă interesantă pentru hi5, având în vedere că proiectul a stârnit interesul publicului. Din acest punct de vedere, e o intrare logică. Cu siguranţă urmăresc o creştere a veniturilor în România, prin atragerea bugetelor de publicitate către acest proiect.

capital.ro: Asociaţia Industriei Muzicale din România a acţionat în judecată SC Trilulilu SA pe 22 iulie 2009. Cum stau lucrurile acum?

S.B.: Trilulilu este, în momentul de faţă, în negocieri cu majoritatea caselor de discuri prezente în România. Urmărim o soluţionare amiabilă a acestei situaţii şi credem că putem ajunge la un rezultat benefic pentru toate părţile. De altfel, am încredere că vom avea o concluzie pozitivă în maxim 2- 3 luni.

CV
Sergiu Biriş, 26 ani, fondator Trilulilu

A absolvit, în 2006, Facultatea de Studii Europene din Cluj-Napoca, secţia Management, după care a urmat şi un masterat în Publicitate la Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării din Cluj-Napoca. Primul contact cu Internetul l-a avut în anul 2000 când a început să lucreze ca designer freelancer, după care doi ani mai târziu a înfiinţat propria agenţie de web design & development. A condus personal afacerea, acumulând astfel ani importanţi de experienţă în tot ceea ce înseamnă dezvoltarea de proiecte online. În 2007 a lansat Trilulilu, cel mai de succes proiect de până acum. Site-ul a ajuns în primele trei site-uri româneşti ca trafic la mai puţin de 3 ani de la lansare.