Armaco, cea mai mare companie din lume, controlată de guvernul Arabiei Saudite, cu o capitalizarea estimată la 2,2 trilioane de dolari, ar putea prelua o cotă din viitoarea divizie de motoare cu ardere internă a Grupului Renault. Mai mult, divizia include şi fabricile de motoare şi cutii de viteze din Româ­nia, care momentan sunt inte­grate în compania Automobile Dacia.

Francezii de la Renault intenţionează să rămână totuși acţionarul majoritar al diviziei electrice „Ampere” (care are aproximativ 10.000 de angajaţi şi ar putea fi listată pe bursă în semestrul doi din 2023), dar va păstra doar o participaţie minoritară la divizia de motoare pe combustie „Horse” (care va avea un nivel similar al forţei de muncă). Renault ar urma să rămână un acţionar important al „Horse”.

Se vinde Dacia! Cea mai mare companie din lume vrea să o cumpere

Armaco ar putea lucra mai departe cu Renault la dezvoltarea de combustibili sintetici pentru motoarele cu ardere internă. Gigantul petrolier are deja un centru de dezvoltare în apropiere de Paris unde îşi concentrează activitatea în domenii precum energie, transport şi mediu, potrivit Automotive News Europe.

La începutul lunii mai, Renault a anunţat că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.

Planurile ar urma să fie prezentate în această toamnă.

Negocieri importante cu Renault

Săptămâna aceasta, Reuters anunţa că grupul chinez Geely Automobile Holdings şi o companie petrolieră sunt în negocieri pentru preluarea de participaţii la viitoarea divizie de motoare pe combustie a Renault. Sursele au declarat că Renault va păstra o participaţie de 40% la „Horse”, în timp ce Geely va deţine tot 40%, iar compania petrolieră restul de 20%.

Dar planul nu este încă finalizat şi nu va include Nissan, în pofida propunerii Renault de a participa la tranzacţie, un nou indiciu al divergenţelor dintre partenerii de alianţă, susţin sursele.

Prin împărţirea costurilor pentru motoarele pe benzină şi diesel, care ar urma să scadă odată cu majorarea vânzărilor de vehicule electrice, Renault speră să elibereze fonduri pentru a reinvesti în modelele electrice, pentru a prinde din urmă Tesla. Participarea unei companii petroliere va ajuta la dezvoltarea utilizării hidrogenului verde şi a infrastructurii necesare pentru a face viabile maşinile cu pile de combustibil cu hidrogen, alături de vehiculele electrice cu baterii, susţin sursele.

Aramco este cea mai mare companie petrolieră din lume, cu rezerve de ţiţei de aproximativ 265 miliarde de barili, adică 15% din depozitele mondiale de petrol.