Mașinile ar putea fi limitate fizic la 130 km/h

Senatorul californian Scott Wiener a prezentat recent un nou set de proiecte de lege pentru a face străzile mai sigure în tot statul american, inclusiv unul care va schimba modul în care șoferii vor conduce.

Unul dintre proiecte ar impune ca orice mașină sau camionetă nou fabricată sau vândută în 2027 sau mai târziu să aibă instalată o tehnologie specială numită „regulator de viteză”. Dispozitivul ar face fizic imposibil ca vehiculele să depășească cu 10 mile pe oră limitele de viteză.

„Nu cred că este deloc o abordare exagerată și nu cred că majoritatea oamenilor ar considera-o ca fiind exagerată, avem limite de viteză, cred că majoritatea oamenilor susțin limitele de viteză, deoarece oamenii știu că viteza ucide”, a declarat Wiener, potrivit ABC7 News.

Limita maximă de viteză pe autostrăzile interstatale rurale este de 70 mph (aproximativ 110 km/h), cu o limită minimă de 45 mph (~70 km/h). Pe autostrăzile cu patru benzi separate, limita este de 65 mph (~105 km/h), iar pe toate celelalte autostrăzi este de 55 mph (~90 km/h). Dacă este vorba despre o zonă școlară, viteza trebuie redusă la 15 mph (~25 km/h).

Astfel, dacă aceste proiectele de lege sunt aprobate, viteza maximă ar putea fi limitată fizic la 80 mph sau aproximativ 130km/h.

Ce alte măsuri propune Scott Wiener prin aceste proiecte de lege?

O altă parte a măsurii ar impune camioanelor de mari dimensiuni să instaleze protecții laterale pentru a împiedica pietonii, bicicliștii sau alte vehicule să fie aspirați sub camion în timpul unui accident.

Senatorul Wiener spune că aceste proiecte de lege sunt „acțiuni de bun simț” pentru a proteja siguranța publică.

„Cred că dacă întrebați pe oricine dacă oamenii trebuie să conducă cu mai mult de 10 mile pe oră peste limita de viteză, presupunând că nu sunteți un vehicul de urgență, care sunt exceptate de la proiectul de lege, cred că majoritatea oamenilor ar spune nu, nu vreau ca oamenii să conducă cu mai mult de 10 mile pe oră în cartierul meu”, a spus el.

Cel de-al doilea proiect propus de Wiener ar impune Departamentului de Transport din California să modernizeze trecerile de pietoni, pistele de biciclete și extinderile de bordură pe drumurile de stat pentru a proteja pietonii, bicicliștii și pe cei care se bazează pe transportul în comun.

Viteza este cauza principală a accidentelor grave și mortale din San Francisco și din California, iar numărul accidentelor legate de viteza periculoasă este în creștere. De asemenea, vehiculele sunt tot mai mari și mai puternice, iar șoferii și pietonii sunt într-un real pericol.

Texas este statul cu cele mai multe accidente auto, cu 4.068 de accidente mortale, potrivit datelor din 2021. California este al doilea stat cu cele mai multe accidente auto, cu 3.983 de accidente mortale.