Este tensiune maximă la granița cu România. Ungaria a luat decizia să trimită soldați la punctul de trecere din Vama Petea. Motivul este legat de aglomerația care s-a produs aici și care riscă în orice moment să degenereze. La acest punct de graniță s-au format cozi de mașini pe zeci de kilometri. Aglomerația a făcut ca șoferii care doreau să intre sau să iasă din țară să aștepte și o oră la coadă pentru a trece prin punctul de frontieră.

Autoritățile de la Budapesta s-au speriat de posibilitatea producerii unui conflict și din această cauză au apelat la ajutorul armatei. Conducătorii auto care stăteau la Vama Petea au fost luați prin surprindere, mai ales că, în actual context, imaginea unor militari nu era chiar una dorită.

Aglomerație și nervi întinși la maximum la frontiera cu România

Cu toate acestea, strategia autorităților din Ungaria se pare că a funcționat. În cele din urmă, spiritele s-au calmat, iar șoferii și-au recăpătat calmul și nu au mai claxonat.

Trebuie spus că punctul de trecere a frontierei din Vama Petea nu a fost singurul unde s-au format cozi de mașini. Și punctele de trecere a frontierei din nordul țării, cele care fac legătura cu Ucraina, sunt aglomerate constant de la începutul războiului. Ucrainenii încearcă să fugă pe cât posibil din calea războiului din Ucraina și își caută refugiul în țările vecine.

Ministrul de Externe, Bogdan Aurescu, a declarat, luni, înaintea Consiliului Afaceri Externe al UE de la Bruxelles, că ne apropiem de numărul de 1.000.000 de refugiaţi care au traversat graniţa româno-ucraineană, iar dimensiunea umanitară a sprijinului nostru este destul de importantă.

Ne apropiem de numărul de 1.000.000 de refugiaţi care au traversat graniţa

Oficialul român a spus atunci că va prezenta măsurile de susținere ale României în domeniul umanitar, mai ales pentru că ne apropiem de numărul de 1.000.000 de refugiaţi care au traversat graniţa româno-ucraineană.

„Îi voi informa, de asemenea, pe colegii mei despre efortul nostru de a susţine economia Ucrainei, prin asigurarea tranzitului de cereale şi alte produse din Ucraina prin România, spre destinaţii din state terţe, folosind porturile de pe Dunăre – Galaţi, dar şi portul Constanţa de la Marea Neagră, care este cel mai mare port la Marea Neagră. Deja, mai mult de 120.000 de tone de cereale din Ucraina au plecat din Constanţa spre alte destinaţii din întreaga lume. Este foarte important să combatem o criză alimentară, care se întrevede la orizont pentru multe state”, a afirmat, atunci, ministrul de Externe.